Jaren '20 herenkleding

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Jaren '20 herenkleding

Bericht door JasperA »

Dag allen,

Aangezien ik voornamelijk fietsen heb uit de jaren '20 en het voor bepaalde gelegenheden toch handig/wenselijk is om een outfit te hebben dat past in het tijdsbeeld waarin de fiets zou zijn bereden ben ik op zoek naar een geschikte set kleding.

Idealiter is de kleding ook daadwerkelijk uit het begin van de jaren '20 (toch een beetje puristisch ingesteld...).

Wie kan mij in de goede richting wijzen & naar wat voor kleding moet ik uitkijken? Ik denk zelf aan een pak, een shirt, een hoed, schoenen en een stropdas.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door asterduc »

dag Jasper,

de kleding maakt de man ... ook op de fiets ;-)

Wij hadden hier laatst een gelijkaardige vraag en Google heeft ons toch wat dichterbij een oplossing gebracht.

Een zoekinstructie binnen die zoekmotor levert aardig wat fotomateriaal op. Als zoekterm kun je opgeven gents dress pre war of 20's style dress en dergelijke.

Ook als je aan typische fietskledij denkt kan de term bicycle nog wat extra brengen.

Zelf let ik heel graag op kleding in oude films of films die zich afspelen in die tijd. Geweldig om te zien hoeveel energie daar wordt ingestoken.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
J&L Lexm
Berichten: 93
Lid geworden op: 3 feb 2013, 17.04

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door J&L Lexm »

kleding 20.jpg
kleding 20.jpg (306.89 KiB) 9821 keer bekeken
Hallo,Jasper wat foto,s uit de 20,er jaren Swift catalogus gemaakt en een foto uit die tijd,om een impressie te krijgen
groet jan
Bijlagen
kleding 4.jpg
kleding 4.jpg (499.9 KiB) 9821 keer bekeken
kleding 3.jpg
kleding 3.jpg (434.06 KiB) 9821 keer bekeken
kleding 20.5.jpg
kleding 20.5.jpg (498.03 KiB) 9821 keer bekeken
australman
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 jan 2013, 10.49
Locatie: provincie Groningen

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door australman »

Prachtige foto,ik ben alleen bang dat meneer voor hij de straat uit is
zijn jas tussen de ketting heeft zitten.

Hans
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door Martin H. »

Hallo Jasper,

als je kijkt bij mijn foto's op flickr, zie je genoeg inspirerende foto's om een impressie te krijgen wat voor soort kleding er gedragen werd door de fietsers in die tijd. zie hier: https://www.flickr.com/photos/78501498@ ... 738069697/

Groeten, Martin
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door asterduc »

Martin H. schreef:Hallo Jasper, als je kijkt bij mijn foto's op flickr, zie je genoeg inspirerende foto's
zo Martin, ik volg die reeks op Flikr al jaren maar wist niet dat het jouw verzameling fotos was.
Prachtig hoor!
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door Martin H. »

Hallo Ed,

dank je, oude fietsfoto's blijven mijn interesse behouden alleen is het lastig om ze te vinden de laatste tijd, alhoewel ik de laatste tijd ook te druk ben met de studie en niet elke dag loop te speuren op het internet voor nieuwe aanwinsten. Dit is ook voor de oude fietsen, de liefde is er maar helaas geen tijd meer om actief te zijn. moet binnenkort nog wel een Phoenix uit de jaren twintig ophalen die staat op mij te wachten in de achterhoek en als het goed is komt mijn Tsjechische fiets uit de jaren 20 ergens in april naar Nederland. Maar ze gaan gelijk het kot in om te wachten tot er weer tijd is om te sleutelen.
Moest laatst nog aan je denken, mijn collega heeft een begin jaren zeventig dames fiets in de kleur paars van Gazelle als nieuw en helemaal origineel zelfs de kettingkast is paars met Gazelle opschrift. Nou tot de volgende keer maar weer en Ja Antwerpen is Gazellig!!

Groeten, Martin
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo,

Soortgelijke kleding is aan te schaffen in zaken voor jachtartikelen die ook kleding verkopen, zoals Hemker en Bekking,

Groetjes Hans
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door Martin H. »

Hallo Hans,

jagerskleding in stemmig groen. In Engeland heb je hele mooie Breeks, dat zijn een wat strakker vallende kniebroek, 2 inch onder de knie. Werd veel gedragen als wielerkleding in die tijd in Engeland. Gecomplementeerd met een Norfolk jasje, mooie kniekousen en klassieke wielerschoenen. En je kunt stijlvol de weg op.


Groeten, Martin ;)
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: Jaren '20 herenkleding

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Martin,

het is zeker geen groen wat ze daar verkopen natuurlijk is dat ook aanwezig maar andere stoffen zeker ook maar er zijn meer OUTDOOR Shops waar ze de goede kleding op voorraad hebben,

Groetjes Hans
Plaats reactie