Peugeot racefiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Rabbit
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 aug 2012, 15.40

Peugeot racefiets

Bericht door Rabbit »

Beste,

ik heb een Peugeot racefiets waar ik nu toch al wat jaartjes mee heb gereden. Deze is echter ooit in het verleden omgebouwd naar een tourfiets, dus ander stuur, spatborden, bagagerek, verlichting... Nu denk ik eraan deze terug om te bouwen naar een racefiets, maar zou eerst het type en bouwjaar willen weten om zo juiste onderdelen te vinden.

Het gaat om volgende fiets (fiets in advertentie is dezelfde): http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 15412.html


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ;)
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: Peugeot racefiets

Bericht door Eysfan »

Welkom hier!

Misschien dat deze site je verder helpt. Aan de hand van de folderafbeeldingen is het bouwjaar mogelijk bij benadering te bepalen.

Sjoerd
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3819
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Peugeot racefiets

Bericht door maartenB »

Hallo Rabbit,
de fiets in de advertentie is van rond 1980-1985. Maar ook aan de hand van tandwiel en derailleurs kun je je fiets dateren. Als de originele groep er nog op zit kun je die delen opzoeken op de site Velobase.com. Veel fabriknten hebben ook datumcodes. in elk geval Campagnolo deed dat en ik denk Shimano ook wel.

succes!!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Rabbit
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 aug 2012, 15.40

Re: Peugeot racefiets

Bericht door Rabbit »

Bedankt voor de antwoorden!

Handige website, daar zal ik wel iets kunnen uithalen!!

Ik dacht wel dat het zoiets moest zijn (jaren '80), dat hebben ze toch altijd gezegd (erfenis :D ).

De dérailleur heb ik al moeten vervangen (een takje is hem fataal geworden :oops: ), maar die heb ik wel nog liggen. Daar zal ik dan ook eens naar kijken!

Ik ga het uitzoeken en laat zeker nog iets weten! ;)
Rabbit
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 aug 2012, 15.40

Re: Peugeot racefiets

Bericht door Rabbit »

Nogmaals dank voor die heel handige website met die folders!! 8-)

Ik heb verschillende fietsen gevonden die er bijna exact hetzelfde uitzien (striping, kleur, versnellingen...), maar ik vind geen model waarbij de remkabel door het kader gaat, wat bij mij dus het geval is. Ik weet wel veel meer nu, namelijk dat hij waarschijnlijk van 1984-1985 is. :)

Nu heb ik nog een vraag: weet iemand welke merken van sturen er in die tijd gebruikt werden (eventueel merken die peugeot gebruikte) en eventueel voorbeelden en/of advertenties. Ik zoek dus een stuur dat enigszins past, dus ik dacht aan een stuur tussen 1980-1990.
rikker66
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2012, 22.02
Locatie: Bolsward

Re: Peugeot racefiets

Bericht door rikker66 »

ik heb nog een passend stuur voor een peugeot fiets, en een bijpassende stem waar het merk op staat. mocht je intresse hebben dan kan je me altijd even vragen over de onderdelen.

echt pracht fietsen!

groeten,

Rik
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Peugeot racefiets

Bericht door HJvMontfort »

Ik heb nog een zadel met leeuw voor een peugeot!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie