Joco jaren 60 frame voor jaren 50 onderdelen
Geplaatst: 18 mar 2015, 21.15
Beste mensen,
Afgelopen maandag heb ik een Joco sportfiets op de kop getikt met een framenummer in de 80.000 serie, dus circa jaren 60. Het frame heeft speciale nokken voor de versteller en bekabeling van de Simplex Juy 543 derailleur uit de jaren 50. Na een discussie met remurk over een jaren 60 frame met jaren 50 aandrijving en wielen zijn we tot een hypothese gekomen: Een oudere fiets is stukgegaan (frame) en er is een nieuw frame gemaakt om de onderdelen op over te kunnen zetten.
De lak op het frame en de voorvork zijn niet origineel. Onderzoek moet uitwijzen wat de originele kleur is geweest. Vervolgens moet er een keuze worden gemaakt om die kleur opnieuw aan te brengen of voor een andere passende kleur te kiezen. Misschien dat ik het lakken bij RIH kan laten doen. Een ander adres is ook welkom, zolang ze de verchroomde lugs en vorkdelen maar onbedekt laten. Verder kan ik hulp bij de keuze van transfers en het aanbrengen daarvan gebruiken. Wie kan dat en wie kan er goed biezen? Dat laatste kan ik ook wel een beetje, maar dat is inmiddels alweer lang geleden.
Nog wat specs (foto's en update van de specs volgen later):
- Reynolds 531 buis
- Nervex lugs
- Simplex Juy 543 derailleur
- Simplex voorderailleur met suicide-shifting
- Simplex dubbel kettingblad 50-48
- Simplex Juy versteller
- Hermesse crankstel
- 5 speed pignon achter (Everest Brev.)
- Campagnolo naven (stalen huls, aluminium flensen uit 1958)
- Italiaanse (Fiamme Milano) velgen voor frans ventiel
- Double butted zinkspaken
- Frans balhoofdstel (Marque Deposee)
- Weinmann Inoxidable spatborden met biezen
- Weinmann 810 voorrem en Vainquer 999 toppull achterrem
- Franse bracketcups (rechtercup heeft aanduiding G = Gauche = Linkse draad), de as zelf is merkloos, mogelijk vervangen
- Belgisch kettingscherm
- Berko bagagedrager
- Atax stuur uit 1967
- Framemaat 58 cm.
Afgelopen maandag heb ik een Joco sportfiets op de kop getikt met een framenummer in de 80.000 serie, dus circa jaren 60. Het frame heeft speciale nokken voor de versteller en bekabeling van de Simplex Juy 543 derailleur uit de jaren 50. Na een discussie met remurk over een jaren 60 frame met jaren 50 aandrijving en wielen zijn we tot een hypothese gekomen: Een oudere fiets is stukgegaan (frame) en er is een nieuw frame gemaakt om de onderdelen op over te kunnen zetten.
De lak op het frame en de voorvork zijn niet origineel. Onderzoek moet uitwijzen wat de originele kleur is geweest. Vervolgens moet er een keuze worden gemaakt om die kleur opnieuw aan te brengen of voor een andere passende kleur te kiezen. Misschien dat ik het lakken bij RIH kan laten doen. Een ander adres is ook welkom, zolang ze de verchroomde lugs en vorkdelen maar onbedekt laten. Verder kan ik hulp bij de keuze van transfers en het aanbrengen daarvan gebruiken. Wie kan dat en wie kan er goed biezen? Dat laatste kan ik ook wel een beetje, maar dat is inmiddels alweer lang geleden.
Nog wat specs (foto's en update van de specs volgen later):
- Reynolds 531 buis
- Nervex lugs
- Simplex Juy 543 derailleur
- Simplex voorderailleur met suicide-shifting
- Simplex dubbel kettingblad 50-48
- Simplex Juy versteller
- Hermesse crankstel
- 5 speed pignon achter (Everest Brev.)
- Campagnolo naven (stalen huls, aluminium flensen uit 1958)
- Italiaanse (Fiamme Milano) velgen voor frans ventiel
- Double butted zinkspaken
- Frans balhoofdstel (Marque Deposee)
- Weinmann Inoxidable spatborden met biezen
- Weinmann 810 voorrem en Vainquer 999 toppull achterrem
- Franse bracketcups (rechtercup heeft aanduiding G = Gauche = Linkse draad), de as zelf is merkloos, mogelijk vervangen
- Belgisch kettingscherm
- Berko bagagedrager
- Atax stuur uit 1967
- Framemaat 58 cm.