Locomotief TdF uit 1955
Locomotief TdF uit 1955
Vóór de restauratie, dus nog met de crispy tires en de kromme vork.
Kijk ook naar de Simplex Lightweight voor de verschillen, wat betreft het originele gedeelte verschillen in grove lijnen alleen de verlichting, lak en transfers van elkaar.
Kijk ook naar de Simplex Lightweight voor de verschillen, wat betreft het originele gedeelte verschillen in grove lijnen alleen de verlichting, lak en transfers van elkaar.
- Bijlagen
-
- 15416278291_b564720109_o.jpg (360 KiB) 8315 keer bekeken
-
- 15232869668_03f6f8ff06_o.jpg (327.11 KiB) 8315 keer bekeken
-
- 15232778840_175a0b3c25_o.jpg (290.3 KiB) 8315 keer bekeken
-
- 15232709199_694dc023f6_o.jpg (376.66 KiB) 8315 keer bekeken
-
- 15232697389_c24ba284a3_o.jpg (304.02 KiB) 8315 keer bekeken
Sportief fietsend!
Re: Locomotief TdF uit 1955
Mooi gefotografeerd Yorick! Groet, Rutger
Re: Locomotief TdF uit 1955
Ga achterover zitten en geniet mee van het eindresultaat...
Ik kwam er een beetje laat achter dat het achterframe toch iets naar één kant is verbogen. Dit wil ik later nog eens corrigeren. Het is maar een klein beetje, voor nu heb ik het wiel ten opzichte van de staande achtervork wat gecorrigeerd.
De lak was echt in uitmuntende staat, zo zie je het niet veel. Meestal is de lak door UV straling bros of heeft er een vuil vliesje overheen gekregen.
Het stuur heeft gaten voor de remgreepbevestiging. Ik kwam erachter dat deze met de hand geboord zijn, doordat ze niet helemaal in dezelfde hoek liggen.
Ik kwam er een beetje laat achter dat het achterframe toch iets naar één kant is verbogen. Dit wil ik later nog eens corrigeren. Het is maar een klein beetje, voor nu heb ik het wiel ten opzichte van de staande achtervork wat gecorrigeerd.
De lak was echt in uitmuntende staat, zo zie je het niet veel. Meestal is de lak door UV straling bros of heeft er een vuil vliesje overheen gekregen.
Het stuur heeft gaten voor de remgreepbevestiging. Ik kwam erachter dat deze met de hand geboord zijn, doordat ze niet helemaal in dezelfde hoek liggen.
- Bijlagen
-
- S5000471.JPG (255.47 KiB) 8312 keer bekeken
-
- S5000470.JPG (252.43 KiB) 8312 keer bekeken
-
- S5000469.JPG (259.65 KiB) 8312 keer bekeken
-
- S5000468.JPG (256.72 KiB) 8312 keer bekeken
-
- S5000467.JPG (257.28 KiB) 8312 keer bekeken
-
- S5000466.JPG (252.26 KiB) 8312 keer bekeken
Sportief fietsend!
Re: Locomotief TdF uit 1955
Beste Rutger,
De eerste foto's heb ik van Flickr afgehaald en zijn dus van een voorgaande eigenaar. Omdat ze toch al zonder downloadbeveiliging op internet gedeeld staan, heb ik ze ook maar gebruikt.
Groeten,
Y.
De eerste foto's heb ik van Flickr afgehaald en zijn dus van een voorgaande eigenaar. Omdat ze toch al zonder downloadbeveiliging op internet gedeeld staan, heb ik ze ook maar gebruikt.
Groeten,
Y.
Sportief fietsend!
Re: Locomotief TdF uit 1955
mooie fiets geworden ; ik vind alleen het grove profiel van de banden wat mountainbikerig overkomen
Re: Locomotief TdF uit 1955
Beste derode,
Wat betreft de banden klopt het, dikker profiel en een lagere gumwall. NOS banden kunnen onbetrouwbaar zijn en dat wil je niet bij een fiets waar je hard op kunt rijden. Het is niet anders. Ik had ook Michelin World Tour banden duurder kunnen inkopen, maar die zijn smaller (35-622 ipv 37-622). Het is ook een keer genoeg. Ik had eigenlijk meer verwacht dat iemand over die blauwe snelbinder zou gaan beginnen.
Met vriendelijke groeten,
Y.
Wat betreft de banden klopt het, dikker profiel en een lagere gumwall. NOS banden kunnen onbetrouwbaar zijn en dat wil je niet bij een fiets waar je hard op kunt rijden. Het is niet anders. Ik had ook Michelin World Tour banden duurder kunnen inkopen, maar die zijn smaller (35-622 ipv 37-622). Het is ook een keer genoeg. Ik had eigenlijk meer verwacht dat iemand over die blauwe snelbinder zou gaan beginnen.
Met vriendelijke groeten,
Y.
Sportief fietsend!
Re: Locomotief TdF uit 1955
Het leuke aan deze fietsen is dat je ze ook met compleet dichte kettingkast hebt (dus zelfde model, maar dan met onderkant). Was dit optioneel?
Van de zomer ga ik het achterframe even narichten. Nu zit het wiel enigszins scheef om de remmen goed te kunnen laten aansluiten. Voorvork was zichtbaar krom, maar is al helemaal nagericht.
Wordt weer tijd dat het fietsweer wordt!
Van de zomer ga ik het achterframe even narichten. Nu zit het wiel enigszins scheef om de remmen goed te kunnen laten aansluiten. Voorvork was zichtbaar krom, maar is al helemaal nagericht.
Wordt weer tijd dat het fietsweer wordt!
Sportief fietsend!
Re: Locomotief TdF uit 1955
Deze kettingkast laat ruimte voor de 4 speed simplex achter derailleur. De dichte kast werd gebruikt in combinatie met een 4 speed SA naaf.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Re: Locomotief TdF uit 1955
Dit is er één met 4 speed Sturmey Archer! En zo heb ik er nog één van Simplex.
Sportief fietsend!