Even voorstellen: Jeroen Zuiderwijk

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
J Zuiderwijk

Even voorstellen: Jeroen Zuiderwijk

Bericht door J Zuiderwijk »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik stel mij bij deze ook gelijk even voor.

Ik ben Jeroen Zuiderwijk, woon in Leiden, en werk als ingenieur in de vliegtuigbouwindustrie. Ik heb altijd al een passie gehad voor interessante dingen uit het verleden uit alle periodes, en sinds recent dus ook oude fietsen.

Het begon begin dit jaar bij het voorbereiden op mijn verhuizing. Ik heb geen auto, en ik doe alles of op de (vouw)fiets & trein. Maar ik heb gemerkt dat ik toch een middel miste om grotere dingen te vervoeren (halve kuub krijg ik nog mee op mijn vouwfietsje, maar dan houd het op). Ik had al lang een latente interesse in klassieke bakfietsen. Dus dit was een goede reden om daar iets mee te doen.

Van het een kwam het ander: twee oude bakfiets frames opgekocht en begonnen met de restauratie. Waarom 2? Ik kon niet kiezen:) Eentje was op tijd klaar voor de verhuizing, en daar heb ik ook mijn hele verhuizing mee gedaan. De tweede werk ik momenteel met interposes aan. Over beide bakfietsen houd ik een blog bij die hier te vinden is:
http://projectbakfiets.blogspot.nl/

En van het een komt het ander: nu ben ik ook erg geinteresseerd in oude transportfietsen. Met name het degelijke, duurzame aspect trek mij erg. Dat komt ook voornamelijk uit dat ik nogal wat fietsen stuk heb gereden doordat ik nogal stevig de trappers rondbeweeg:) Dus daarvan staat er binnenkort ook eentje in mijn schuur.

Aangezien ik ook altijd de beginselen van iets heel interessant vind heb ik ook inmiddels veel interesse in de vroege velocipedes. Daar zou ik graag eens een reproductie van maken, mits ik de tijd er vrij voor kan maken en alle benodigde informatie over de constructie ervan kan achterhalen. Ik heb het een en ander aan ervaring in ijzer smeden, metaal gieten, houtbewerken, dus dat zou goed van pas komen. Maar dat is op dit moment meer een idee dan concreet plan.

Het mooie aan oude fietsen is, het zijn niet alleen mooie stukjes techniek en geschiedenis, maar je kunt er ook nog eens wat mee. En ik merk ook dat het rijden op oude fietsen tot veel leuke gesprekken leid onderweg.

Ik verwacht dan ook dat die interesse zich nog veel verder zal ontwikkelen in de nabije toekomst. Er zijn nog veel leuke kanten aan deze hobby om me in te verdiepen!
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Fotomaan »

Hoi Jeroen,

Welkom hier.
Ik ben ook iemand van het zwaardere werk. Meer transportfietsen dan bakfietsen i.v.m. de ruimte.
En dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de transportfiets die in je schuur terecht gaat komen.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Even voorstellen: Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom. en een bakfiets blijft erg mooi!!!

foto,s??
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
J Zuiderwijk

Re: Even voorstellen: Jeroen Zuiderwijk

Bericht door J Zuiderwijk »

Ja natuurlijk! :) Die zijn te vinden in mijn blog:
http://projectbakfiets.blogspot.nl/
Plaats reactie