Dames safety van rond 1893- met vragen
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Gaaf!
Fijn dat het gelukt is. Toch wel een mooi systeem.
Fijn dat het gelukt is. Toch wel een mooi systeem.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Maarten,
Wat is er met jouw fiets gebeurd. Daar was dit draadje toch voor?
Ben wel benieuwd.
Michiel
Wat is er met jouw fiets gebeurd. Daar was dit draadje toch voor?
Ben wel benieuwd.
Michiel
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Och een beetje afdwalen is niet zo erg. Mijn fiets is volledig uit elkaar geweest en zit alweer in elkaar, ketting ontroesten en elke schakel gangbaar maken was het grootste probleem.
Nu ben ik bezig met het zwaar gedeukte en verbogen stuur en kijk ik of ik er een voorspatbord bij kan maken, voor het juiste evenwicht van de fiets. Ook het zadel moet ik nog wat mee.
Wordt vervolgd,
groetjes,
Maarten
Nu ben ik bezig met het zwaar gedeukte en verbogen stuur en kijk ik of ik er een voorspatbord bij kan maken, voor het juiste evenwicht van de fiets. Ook het zadel moet ik nog wat mee.
Wordt vervolgd,
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Dat afdwalen was mijn schuld maar ik ben nu uit verteld ,maartenB schreef:Och een beetje afdwalen is niet zo erg. Mijn fiets is volledig uit elkaar geweest en zit alweer in elkaar, ketting ontroesten en elke schakel gangbaar maken was het grootste probleem.
Nu ben ik bezig met het zwaar gedeukte en verbogen stuur en kijk ik of ik er een voorspatbord bij kan maken, voor het juiste evenwicht van de fiets. Ook het zadel moet ik nog wat mee.
Wordt vervolgd,
groetjes,
Maarten
Maarten ik ben nieuwsgierig naar de voordgang en foto's van de restauratie,
heb je al een oplossing voor de banden ?
Arnoldus
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Het was een prachtige afd(w)aling Arnoldus die ik met veel plezier gevolgd heb.
Ik wist ook niet hoe zo'n Glockenlager werkte. Is dat de goede term? Je ziet zo iets ook bij Duitse fietsen en ook Franse fietsen heb ik met zo'n (ongeveer) systeem gezien. Maar het zal dan wel een Amerikaanse uitvinding zijn.
Er zijn veel mooie uitvindingen gedaan die het verschil maken. Misschien een leuk nieuw draadje om te volgen?
Maarten, ik ben ook wel benieuwd naar jouw project. Een elegante verschijning hoewel ik het toch meer een Damesfiets vind qua model. Maar de folders zijn er. Ik zal het nog eens met aandacht lezen.
Succes met de restauratie.
Michiel
Ik wist ook niet hoe zo'n Glockenlager werkte. Is dat de goede term? Je ziet zo iets ook bij Duitse fietsen en ook Franse fietsen heb ik met zo'n (ongeveer) systeem gezien. Maar het zal dan wel een Amerikaanse uitvinding zijn.
Er zijn veel mooie uitvindingen gedaan die het verschil maken. Misschien een leuk nieuw draadje om te volgen?
Maarten, ik ben ook wel benieuwd naar jouw project. Een elegante verschijning hoewel ik het toch meer een Damesfiets vind qua model. Maar de folders zijn er. Ik zal het nog eens met aandacht lezen.
Succes met de restauratie.
Michiel
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
beste
kan je in het kort uitleggen hoe je het trapas stel nu uit elkaar
gehaald hebt ,
ik zie dat je een boor als blokkeer stift hebt gebruikt
mvg
kan je in het kort uitleggen hoe je het trapas stel nu uit elkaar
gehaald hebt ,
ik zie dat je een boor als blokkeer stift hebt gebruikt
mvg
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Beste Velootje,
Achteraf heel simpel , het frame stevig met houten latjes ter bescherming in de bankschroef klemmen , een op maat geslepen oude boor door het gat in de uitsparing van de as steken, en met kracht ! beiden cranken tegelijk achteruit draaien , door het rechtse en linkse draad draai je ze uitelkaar los , de lagers demonteren is ongeveer als een normaal bracket .
Dank voor het advies en de belangstelling . Arnoldus
Achteraf heel simpel , het frame stevig met houten latjes ter bescherming in de bankschroef klemmen , een op maat geslepen oude boor door het gat in de uitsparing van de as steken, en met kracht ! beiden cranken tegelijk achteruit draaien , door het rechtse en linkse draad draai je ze uitelkaar los , de lagers demonteren is ongeveer als een normaal bracket .
Dank voor het advies en de belangstelling . Arnoldus
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Je moet het maar weten...
Succes met de montage. Ga jij of Theodorus er op racen?
groeten,
Michiel
Succes met de montage. Ga jij of Theodorus er op racen?
groeten,
Michiel
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Michiel. Racen doe ik op moderne fietsen
de oudjes zijn om van te genieten en met respect te behandelen.
Theodorus
de oudjes zijn om van te genieten en met respect te behandelen.
Theodorus
Re: Dames safety van rond 1893- met vragen
Michiel , bedankt,
hij is al weer gemonteerd !
Wat het racen betreft het ding heeft een zeer nerveus rijgedrag
dus dat wordt niets
Nol
hij is al weer gemonteerd !
Wat het racen betreft het ding heeft een zeer nerveus rijgedrag
dus dat wordt niets
Nol