rijwielhersteller (C) G van 't Kruijs

Plaats reactie
mariekehaijkens
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2015, 11.27

rijwielhersteller (C) G van 't Kruijs

Bericht door mariekehaijkens »

Mijn overgrootvader en betovergrootvader waren fietsenmaker en hadden een eigen zaak in Enschede, op het adres wat nu Oosterstraat 171 is. Er zijn alleen foto's uit de tijd dat mijn overgrootvader de zaak runde, met in grote letters C.G. van 't Kruijs op de voorruit. Van die tijd heb ik ook de inschrijving in het handelsregister gevonden (zie onder).

Ik zou graag meer informatie willen hebben, maar ik weet niet zo goed waar ik die informatie zou kunnen vinden. Ik hoop dat hier mensen zijn die ideeen hebben over hoe ik aan meer informatie zou kunnen komen (of die wellicht nog weten dat die winkel er was... de winkel heeft bestaan tot 1969).

Alvast bedankt!
Kamer van Koophandel.JPG
Kamer van Koophandel.JPG (43.95 KiB) 4133 keer bekeken
1969 opa van 't Kruijs voorkant winkel.jpg
1969 opa van 't Kruijs voorkant winkel.jpg (406.46 KiB) 4133 keer bekeken
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: rijwielhersteller (C) G van 't Kruijs

Bericht door HJvMontfort »

Leuke foto zeg!
Denk dat het makkelijkste is om inde buurt van Enschede mensen te vragen in de fietsenwereld. Wellicht weten mensen daar nog iets van :)
Als ik zoiets zocht hier in de stad zou ik ook bij andere fietsenmakers beginnen. vaak zijn mensen opgeleid bij een ander bedrijf of beginnen ze een eigen zaak!
Succes met de zoektocht!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: rijwielhersteller (C) G van 't Kruijs

Bericht door de rode »

het is inderdaad verstandig om in de buurt van Enschede te beginnen met zoeken ; er zou b.v in stadsarchieven of in de buurt waar de zaak gevestigd was best nog een en ander over te vinden kunnen zijn ; misschien was er toen ook al een ondernemersvereniging o.i.d [weet je b.v misschien welke fietsmerken er verkocht werden] misschien rijden er in Enschede nog wel een paar fietsen rond waar zo,n dealerplaatje van deze zaak opzit je kan misschien ook een oproep zetten in een stads of regionaal krantje om items of advertenties uit die tijd van en over de zaak te vragen want de kans dat er nog fietsenmakers zitten die wat weten over hun collega van op z,n vroegst 46 jaar geleden acht ik vrij klein die zijn waarschijnlijk allemaal al lang gepensioneert of erger... ; succes en laat nog eens horen wat je hebt gevonden hierover !
Plaats reactie