ouderdom van deze Cyrus?
Geplaatst: 29 jun 2015, 13.33
Hallo fietsers en kenners,
Van Cyrus is er blijkbaar maar weinig geweten ... A.h.v. het framenummer 81835 kon geen ouderdom gegeven worden.
Dan maar misschien a.h.v. details.
'k ben 'm stilletjes i.f.v. een restauratie aan 't 'strippen, en dan kom ik eigenaardigheden tegen, die voor mij nieuw zijn, die bij jullie misschien wel een belletje doen rinkelen:
- om het voorwiel in de vork te laten passen, zijn er in de vork nog gaten aan het uiteinde, en geen schuifopeningen: enig idee tot wanneer dit systeem gebruikt werd?
- het 'frame' van een linnen kettingbeschermer had ik voordien nooit uit één stuk gezien; 'k dacht dat de achterkant steeds als U-vormig extra deel in het voorste geschoven moest; hier is enkel aan de onderkant een opening, die 'opengewrongen' moet worden om het achterwiel er uit te krijgen. Tot wanneer zou dit toegepast zijn geweest?
- de kaderbuis tussen zadel en achterwiel is aan beide kanten met een bout vastgemaakt; daar weer: tot wanneer werd zo'n systeem toegepast?
- de fiets werd overschilderd: dus nu heel voorzichtig de verf er af schuren, om de biesjes terug te vinden, en jawel het lukt! Maar ook het achterspatbord: het wit er lichtjes afschuren, en over de volledige lengte is er een zwarte laag onder, en de binnenkant van de spatbord is wit; zou dit kunnen betekenen dat origineel het een zwart spatbord was (dus voor 1935), en nadien overschilderd?
Dank voor jullie mogelijk reacties!
Denis
Van Cyrus is er blijkbaar maar weinig geweten ... A.h.v. het framenummer 81835 kon geen ouderdom gegeven worden.
Dan maar misschien a.h.v. details.
'k ben 'm stilletjes i.f.v. een restauratie aan 't 'strippen, en dan kom ik eigenaardigheden tegen, die voor mij nieuw zijn, die bij jullie misschien wel een belletje doen rinkelen:
- om het voorwiel in de vork te laten passen, zijn er in de vork nog gaten aan het uiteinde, en geen schuifopeningen: enig idee tot wanneer dit systeem gebruikt werd?
- het 'frame' van een linnen kettingbeschermer had ik voordien nooit uit één stuk gezien; 'k dacht dat de achterkant steeds als U-vormig extra deel in het voorste geschoven moest; hier is enkel aan de onderkant een opening, die 'opengewrongen' moet worden om het achterwiel er uit te krijgen. Tot wanneer zou dit toegepast zijn geweest?
- de kaderbuis tussen zadel en achterwiel is aan beide kanten met een bout vastgemaakt; daar weer: tot wanneer werd zo'n systeem toegepast?
- de fiets werd overschilderd: dus nu heel voorzichtig de verf er af schuren, om de biesjes terug te vinden, en jawel het lukt! Maar ook het achterspatbord: het wit er lichtjes afschuren, en over de volledige lengte is er een zwarte laag onder, en de binnenkant van de spatbord is wit; zou dit kunnen betekenen dat origineel het een zwart spatbord was (dus voor 1935), en nadien overschilderd?
Dank voor jullie mogelijk reacties!
Denis