philips verlichting

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
TheodK
Berichten: 411
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

philips verlichting

Bericht door TheodK »

dag allemaal

Ik heb in een van de oude nummers van het clubblad een artikel over Philips verlichting geschreven. zie http://oudefiets.nl/index.php?option=co ... ategorised
Nu ben ik er weer mee bezig en heb wat vragen over enkele dynamo's die Philips gemaakt heeft.
1. ik mis in mijn verzameling dynamo nr. 7428. (zie foto afkomstig van Velorama). Hij lijkt wel wat op nr. 7422 maar heeft twee randen op het aluminium huis. Heeft iemand die en wil je die eventueel verkopen of ruilen?
2. Philips heeft in de jaren "40 twee modellen gemaakt die ik alleen ken onder de namen Pope, Steamlite, Noblita. Mijn vraag is of iemand dit model ook heeft maar dan met de naam Philips (Philidyne) er op. Dan zou ik daar graag een foto van willen hebben.
Ik wil nog een keer een meer actueel overzicht maken van alle Philips verlichting.

groet Theo
Bijlagen
dynamo 7428
dynamo 7428
IMG_3835.jpeg (144.2 KiB) 4717 keer bekeken
dynamo Noblita
dynamo Noblita
IMG_1185.jpeg (161.4 KiB) 4717 keer bekeken
bolle dynamo Streamlite
bolle dynamo Streamlite
IMG_1171.jpeg (157.8 KiB) 4717 keer bekeken
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: philips verlichting

Bericht door Durabo88 »

Klinkt als een interessante onderneming.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: philips verlichting

Bericht door maartenB »

Ik zal straks even voor je gaan zoeken Theo. Misschien heb ik iets van die jaren 40 modellen, dan laat ik het je weten.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
vincentariens
Berichten: 73
Lid geworden op: 16 sep 2016, 11.15

Re: philips verlichting

Bericht door vincentariens »

Ik heb het artikel uit 2003 met veel plezier gelezen. Waar kan ik het vervolg vinden?

Ik was benieuwd of er daarnaast aan de hand van de serienummers iets over datering valt te zeggen? Ik heb meerdere 7422 dynamo's en het valt me ook op dat daar net andere merk plaatjes op zitten.
kaalstaal
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Re: philips verlichting

Bericht door kaalstaal »

TheodK schreef: 29 aug 2015, 19.10 dag allemaal

Ik heb in een van de oude nummers van het clubblad een artikel over Philips verlichting geschreven. zie http://oudefiets.nl/index.php?option=co ... ategorised
Nu ben ik er weer mee bezig en heb wat vragen over enkele dynamo's die Philips gemaakt heeft.
1. ik mis in mijn verzameling dynamo nr. 7428. (zie foto afkomstig van Velorama). Hij lijkt wel wat op nr. 7422 maar heeft twee randen op het aluminium huis. Heeft iemand die en wil je die eventueel verkopen of ruilen?
2. Philips heeft in de jaren "40 twee modellen gemaakt die ik alleen ken onder de namen Pope, Steamlite, Noblita. Mijn vraag is of iemand dit model ook heeft maar dan met de naam Philips (Philidyne) er op. Dan zou ik daar graag een foto van willen hebben.
Ik wil nog een keer een meer actueel overzicht maken van alle Philips verlichting.

groet Theo
Ik heb hier eentje 7422 net als foto 3 in de rij maar dan toch weer anders gemaakt 6 volt 3 watt
Plaats reactie