67 peter peugeot

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
67peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2015, 09.41

67 peter peugeot

Bericht door 67peter »

Ik zal me even voorstellen
IK Ben Peter,48 jaar oud van beroep ben ik chauffeur
ben getrouwd met Saskia en Heb 2 kinderen

Hoe kom ik hier terecht:Sinds kort verlang ik weer naar mijn oude fiets zoals ik vroeger had
Het gaat om een peugeot tradition die tussen 1983 en 1986 is geproduceert
Het is achteraf namelijk de fiets die voor mij het lekkerste fietste
Ondertussen heb ik er een gevonden via marktplaats en deze wil ik dan uit elkaar halen opnieuw spuiten of poedercoaten en opnieuw opbouwen
Ik weet dat die voor dit forum erg jong is, maar hoop hier wat hulp te vinden en natuurlijk gezelligheid

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: 67 peter peugeot

Bericht door marco verbaant »

Beste Peter, ik restaureer en repareer graag race- en tourfietsen. Met een lichte voorkeur voor de degelijke Peugeot van de jaren 70/80. Ook ben ik er niet vies van (ondanks mijn leetijd) om ze te transformeren tot fixed gears. Hip heet dat. Let op bij Peugeot dat sommige maten door die Fransosen net effe anders zijn. Ik noem maar wat dingen. Crankspietjes zijn vaak een halve mm. smaller, de draad van pedalen is anders, en met andere pedalen kun je dus aardig je cranks mollen. Net zoals met stuurpennen. De meesten zijn 22,2 mm. Fransen houden het op 22 mm. Niet forceren is ook hier het devies. De maten van spieloze crankstellen zijn ok anders en vereisen speciaal gereedschap. Hetzelfde geldt voor afnemers ban pignons. Veel oud materiaal (70's) is nog van staal. Hoe vuiler van het vet, hoe groter de akns dat je het allemaal weer tip-top in orde kan maken. Ik wens je veel plezier met het (de)monteren, PEUGEOT (ik schrijf het niet voor niks met hoofdletters) is wat dat betreft een dankbaar produkt.
jriprv
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 mei 2023, 22.03

Re: 67 peter peugeot

Bericht door jriprv »

Hai, ik ben op zoek naar originele Peugeot pedalen voor een Randonneur uit de jaren 50 of daarvoor? Heeft u tips voor mij en ook hoe zo’n Peugeot fiets goed te dateren is?

Zie een reactie graag tegemoet.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: 67 peter peugeot

Bericht door marco verbaant »

de folders helpen, zie http://www.peugeotshow.com/
jriprv
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 mei 2023, 22.03

Re: 67 peter peugeot

Bericht door jriprv »

Dank!
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: 67 peter peugeot

Bericht door Beau-Velo »

Leuk. Die Peugeot show.
Ben deze al eens tegen gekomen op zoek om mijn Peugeot Tandem te traceren/dateren.
Maar maar ben hem nog steeds niet tegen gekomen.
Het zijn of heren/heren of heren/dames uitvoeringen die van mij is dame/dame.
Maar ook vervend Peugeot liefhebber. Met Een tandem en 60s kinderfiets en een wederopbouw fiets in mijn collectie.
Tevens nog 4 1/2 Peugeot Bima brommertjes met rolaandrijving.
Welkom in de club Peter Peugeot. 1983 is inmiddels ook 40jaar geleden. En een nostalgische terugblik maakt ons weer een liefhebber rijker!

Groeten Martijn
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: 67 peter peugeot

Bericht door Bandenplakker »

Peugeot-liefhebbers,

Ik heb (nog steeds) een redelijk gezonde witte heren-PX8 uit ca 1972 staan. Gratis af te halen in Utrecht-Centrum.

Voor meer info kun je me een PBtje sturen.

Dirk
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: 67 peter peugeot

Bericht door Bandenplakker »

Dag Peter,

De PX8 die ik in mijn hierbovenstaande reactie noem, heeft vandaag een goed tehuis gevonden.

Ik neem aan je hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Dirk
Plaats reactie