Wat te doen met deze antieke Veeno?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
brando
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2015, 09.13

Wat te doen met deze antieke Veeno?

Bericht door brando »

Goedendag,
Zoals jullie bij ‘even voorstellen’ hebben kunnen lezen ben ik in het bezit van een oude antieke fiets. Dit betreft een Veeno uit Bedum welke van mijn opa is geweest. Wekelijks rijd ik nog op deze fiets en het is ook mijn enige fiets. Volgens mij is deze fiets uit de jaren ’30 uit de vorige eeuw. Misschien dat iemand hier dat preciezer kan vertellen?

Vrouw en kinderen vinden het tijd worden voor een modernere fiets en deze mag het veld ruimen. Zelf weet ik nog niet goed of dat wel verstandig is. De Veeno rijdt namelijk perfect. Hierom heb ik mezelf twee keuzes voorgelegd, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de keuze;

1 De Veeno oplappen dmv een nieuwe laklaag en banden met reflectie zodat de reflectie tussen de spaken eruit kan en de fiets wat moderner oogt. Of is dit absoluut dom om bij deze antieke fiets te doen? Hij rijdt nog prima en fietst heerlijk.

2 De Veeno verkopen en een modernere fiets ervoor terug kopen. Wat brengt deze fiets nog op?

Onderstaand twee foto’s van de Veeno. Ik hoop dat jullie mij met de keuze kunnen helpen.


Tips zijn van harte welkom!

Hartelijke groet
Bijlagen
WP_20151029_001.jpg
WP_20151029_001.jpg (367.18 KiB) 3599 keer bekeken
WP_20151029_002.jpg
WP_20151029_002.jpg (288.73 KiB) 3599 keer bekeken
m-gineering
Berichten: 1449
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Wat te doen met deze antieke Veeno?

Bericht door m-gineering »

Advies van vrouw en kinderen voortaan negeren, die hebben geen historisch besef, smaak of gevoel voor kwaliteit.

Die fiets is maar een keer origineel, dus poetsen, in de olie houden en fietsen!
/Marten
australman
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 jan 2013, 10.49
Locatie: provincie Groningen

Re: Wat te doen met deze antieke Veeno?

Bericht door australman »

Hoi,

Ik denk dat je er bij verkoop (te) weinig voor krijgt.
Er is vast op zolder nog wel een plek om hem weg te zetten.
Als je nieuwe fiets dan over vijf jaar totaal versleten is ,
kun je hem zo weer pakken.

Hans
.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3830
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Wat te doen met deze antieke Veeno?

Bericht door maartenB »

Dat is natuurlijk geheel aan de verkoper of hij er 'te weinig' voor krijgt.
Maar samenvattend: op dit forum zul je bij een dergelijke nette fiets (ja hij is best netjes!) altijd het advies krijgen om te conserveren wat je hebt. Herspuiten van fietsen die nog in de originele lak zitten doen gelukkig niet veel mensen meer, zoals m-gineering al schrijft: hij is maar één keer origineel.

Geneer je je voor zo'n oude fiets? Wees er trots op!!! En als mensen er iets over zeggen heb je altijd een goed verhaal. Hij rijdt namelijk lekkerder dan een nieuwe.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie