Pagina 1 van 2
Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 27 jan 2016, 19.58
door Durabo88
Mooie fiets. Zadel wordt nog vervangen door Brooks B66 Champion. Origineel Simplex zadeltasje blijft op de fiets.
Zie voor foto's
http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=3113
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 21.18
door berkers41
Erg verleidelijk Yorick, maar heb net 2 projecten "aangenomen":
Locomotief TdF touring en een Gazelle Sport Super Licht.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 21.48
door Durabo88
Die eerste van MP toevallig, met gesloten stalen kettingkast?
Deze kleur en de Simplex uitvoering zijn de zeldzaamste, maar je moet maar net van de kleur houden

.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 22.02
door berkers41
Yep. Moet nog fff weekje wachten voordat ik 'm thuis heb.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 22.28
door Durabo88
Ik twijfelde of ik 'm wilde, want ik heb ook die uitvoering met een revolverkettingkast. Bij mij hebben ander projecten momenteel voorrang. Te veel willen en te weinig focus op één fiets speelt me parte

Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 22.30
door Durabo88
Trouwens moet ik bij de Locomotief het achterframe nog enigszins richten. Nu staat het achterwiel beetje scheef, dat de rem niet aanloopt.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 22.35
door berkers41
volg mijn link: daar staan paar fotos.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 28 jan 2016, 23.00
door Durabo88
Zo mooi hoor. Ik zie ook dat één van de Bontekoe fietsen inmiddels bij jou staat.
Groeten,
Y.
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 29 jan 2016, 10.17
door Nicolas
Wat vraag je voor de fiets Yoric?
Re: Simplex Lightweight 1956 met 4v SA naaf
Geplaatst: 29 jan 2016, 13.03
door Durabo88
Beste Nicolas,
Gezien alles aan de fiets gedaan is, wat er maar aan gedaan kan worden. Alles uit en in elkaar. Verreweg de meeste onderdelen zijn origineel. De Lepper velg achter is ergens in de jaren 60 misschien 70 vervangen door een wat stevigere van Weinmann. Deze en de voorvelg zijn opnieuw ingespaakt.
Mij lijkt het redelijk om te beginnen met het nog te onderhandelen bedrag van 300 euro.