foto's

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 656
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

foto's

Bericht door jrietveld »

Hallo Sandra,

Ik heb zojuist een bericht geplaatst over een fiets met wat foto's. Twee zaken viind ik niet zo gebruiksvriendelijk:
- er kunnen maar max. 5 foto's worden geplaatst?!
- elke foto moet afzonderlijk worden geupload!?
Is dat te veranderen?
Overigens werd een van de geplaatste foto's rechts 'afgekapt'?!

groet, Jos
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: foto's

Bericht door Sandra »

er kunnen maar max. 5 foto's worden geplaatst?
We kunnen het wel wat ophogen, bijvoorbeeld naar 10.
elke foto moet afzonderlijk worden geupload!?
Dat klopt, dat is de standaard werkwijze van dit systeem. In de Yahoo-groep had je wel de mogelijkheid om met één druk op de knop een hele serie foto's te uploaden. Yahoo werkt echter met aparte foto-mappen, en hier plaats je de foto's in je tekstbericht. De meeste forumgebruikers plaatsen maar één of hooguit een paar foto's in hun berichten. De extra moeite die het kost per foto (10 seconden?) lijkt mij persoonlijk prima te overzien. Mocht het echter een serieus opstakel zijn/worden voor veel mensen, dan moeten we kijken of we een en ander zelf kunnen programmeren. Da's echter niet in een uurtje gedaan :?
Overigens werd een van de geplaatste foto's rechts 'afgekapt'?!
Bedoel je een van de foto's die er nu staat? Het systeem brengt de foto's automatisch terug naar een maximum breedte, zodat de foto's netjes in het bericht komen. Daarbij lijkt soms een deel van de foto te zijn verdwenen. Klik je op de foto, dan zie je de vergroting - en als het goed is zie je die wel volledig. Of bedoel je wat anders Jos?

Groet, Sandra
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: foto's

Bericht door HJvMontfort »

Ik laad mijn foto's op een andere site up waarna ik ze hier link, dan kan je wel 100 foto's op 1 plek gebruiken
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 656
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: foto's

Bericht door jrietveld »

Hallo Sandra,

10 foto's per bericht zou heel mooi zijn, wil je dat instellen?
De overzichtsfoto van mijn fiets is rechts voor ca. 20% afgekapt; moet ik hem opnieuw laden?

groet, Jos
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foto's

Bericht door fietser »

De overzichtsfoto van mijn fiets is rechts voor ca. 20% afgekapt; moet ik hem opnieuw laden?
Hij staat er wel compleet op. Klik maar eens op de foto, dan zie je hem volledig, zoals Sandra al schreef.
Meer dan 5 foto's bij een bericht lijkt mij ook een goed idee, al moeten mensen ook niet oeverloos foto's kunnen plaatsen (niet iedereen weet zich tot het nuttige te beperken).

'
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: foto's

Bericht door Eysfan »

Jos zijn fraaie Fongers-RIH komt, als ik de foto aanklik, bij mij helemaal in beeld. Misschien dat het niet altijd werkt. Zo is de derde afbeelding (affiche 1) in de Depas map in de documentatiebank rechts afgesneden en laat zich niet door aanklikken volledig zien. De andere drie afbeeldingen kunnen wel worden aangeklikt om ze compleet te zien.

Groet,
Sjoerd
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: foto's

Bericht door maartenB »

fietser schreef:
Meer dan 5 foto's bij een bericht lijkt mij ook een goed idee, al moeten mensen ook niet oeverloos foto's kunnen plaatsen (niet iedereen weet zich tot het nuttige te beperken).

'

Wat ik op buitenlandse forums dan zie is dat mensen gewoon een paar posts onder elkaar zetten met elk 5 fotos. is toch ook geen punt?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 656
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: foto's

Bericht door jrietveld »

Het is toch veel handiger om per 'post' alle foto's van een fiets te kunnen plaatsen? Zoekt later ook makkelijker terug (vgl.Yahoo groep). Tien foto's is dan niet veel, maar beter dan vijf.

Jos
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foto's

Bericht door fietser »

Het is toch veel handiger om per 'post' alle foto's van een fiets te kunnen plaatsen? Zoekt later ook makkelijker terug
maartenB bedoelde volgens mij dat je onder je bericht met 5 foto's meteen een "reactie" plaatst met nog meer foto's, niet dat je een nieuw bericht (onderwerp) aanmaakt. Terugzoeken is dan geen probleem, het blijft gewoon bij/onder elkaar staan en je merkt nauwelijks het verschil met 10 foto's in één post plaatsen.

'
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: foto's

Bericht door Sandra »

Het klopt inderdaad zoals fietser het uitlegt. De beperking van 5 (is inmiddels opgehoogd naar 10) geldt per bericht, en uiteraard niet per onderwerp.
Laat het gerust weten als er nog vragen of onduidelijkheden zijn.

Groet, Sandra
Plaats reactie