foto's

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: foto's

Bericht door asterduc »

precies Maarten.

Een post met 10 fotos wordt al snel onoverzichtelijk en heel lang om op te stellen en door te bladeren.
Tevens bestaat er telkens een kans dat tijdens het downloaden iets fout gaat (de link wordt verbroken, je accu is leeg, je wordt opgebeld en je pc gaat in stand-by), dan moet je gelijk vanaf 'nul' alles terug overdoen.

Bij het posten van een 'beperkt' aantal fotos krijg je even ademruimte en alles blijft overzichtelijker als je er ook nog eens tekst tussen plaatst.

Je kunt beter je post indelen per onderwerp, waardoor je het werk kunt spreiden over een aantal akties.
Bvb: je start met de totale fiets te beschrijven, dan heb je aan 5 totaalfotos zeker voldoende (links, rechts, voor, achter en bovenaanzicht).
Je geeft ook 'lezers' of 'volgers' de kan om daar specifiek op in te spelen en te antwoorden.
In een 2de fase kun je een detail van de fiets laten zien, bvb de verlichting, daar heb je aan 5 fotos ook weer genoeg, en weerom krijgen volgers de kans om daarop in te spelen.
Je post wordt daardoor gerichter en meer georganiseerd.
Ook bij zoekinstrukties zul je dan sneller bij de desbetreffende post uitkomen. Stel dat je 'koplamp Fonger FF' zoekt, dan kom je gelijk op de juiste post en niet ergens in het totaaltopic waar je dan nog manueel op zoek moet.

Een ander nadeel van teveel fotos is als iemand een reply doet (citeer) met behoud van de fotos. Dan zit na 2 posts heel de pagina reeds vol omdat de fotos er in meervoud aanwezig zijn.

In mijn topic van de Nr1 heb ik dat op die manier gedaan. viewtopic.php?f=38&t=361
Als er toch behoefte is om 10 fotos onder elkaar te zetten dan doe je gelijk 2 posts net na elkaar. Het enige verschil met één enkele post en 10 fotos is dat er even je naambalkje tussenstaat.

mvg, Ed

---edit--- ik merk net dat de verhoging naar 10 is doorgevoerd, maar goed, de tekst was reeds geschreven, dus post ik hem ook maar gelijk.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie