Even voorstellen - Eysink

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Hulpmotor
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2016, 19.39

Even voorstellen - Eysink

Bericht door Hulpmotor »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Evert en ik ben nieuw op dit forum. De reden dat ik me heb aangemeld is vanwege een paar vragen die ik heb over mijn Eysink rijwiel met hulpmotor uit 1933, model 1933 / 1934, die ik weer de weg op wil krijgen.
1.JPG
1.JPG (115.24 KiB) 4697 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (56.95 KiB) 4697 keer bekeken
Ik heb vragen over het model/ bouwjaar en ik mis onderdelen waarvan ik er niet precies achter kom welke ik moet hebben. Deze vragen zal ik in de verschillende onderwerpen gaan stellen, en hoop dat de lezers van het forum mij kunnen helpen.

Alvast dank voor alle input.
Evert
Laatst gewijzigd door Hulpmotor op 26 mar 2021, 11.58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 okt 2015, 10.59
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Bommel »

Hallo Evert,

Welkom op dit forum.

Ik vind je Eysink er geweldig uitzien. Meer dan 80 jaar oud en je gaat hem een nieuw leven geven.

Helaas heb ik geen kennis van Eysinks, maar er is veel kennis hier op het forum. Daarnaast is er ook wel een club voor fietsen met hulpmotor.
Groeten,
Edwin

1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
Hulpmotor
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2016, 19.39

Re: Even voorstellen

Bericht door Hulpmotor »

Hallo Edwin,

Bedankt voor je reactie en suggesties. Ik ga er mee aan de slag.
Ik hoop het machientje inderdaad weer op de weg te krijgen. Als ik de wielen heb dan kan ik gaan bouwen.

Groeten
Evert
Hulpmotor
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2016, 19.39

Re: Even voorstellen - Update Eysink 1934

Bericht door Hulpmotor »

Beste allemaal,

Begin 2016 plaatste ik op dit forum een aantal vragen over mijn Eysink rijwiel met hulpmotor, model 1934, die ik weer de weg op wilde krijgen. Ik ontving mooie reacties waarmee ik verder kon. We zijn nu 5 jaar verder en ik heb vele originele en/of tijdsgetrouwe onderdelen kunnen vinden en vragen kunnen oplossen. De Eysink is bijna klaar maar helaas nog niet helemaal. Ik heb nog een paar vragen.

Eysink 1934 fiets met 100cc JLO hulpmotor - Copy.jpg
Ik weet dat deze Eysink zich op een snijvlak bevindt van fiets en motor. Voor vragen en onderdelen benader in mijn zoektocht dus zowel fietsclubs, motorclubs en hulpmotorenclubs. Wellicht dat sommige informatie daarom niet interessant is voor mensen op dit forum, daar ben ik me van bewust. Ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen met mijn fiets-gerelateerde vragen.

Er zijn een aantal onderdelen die ik zoek (een trapas die zo’n 20cm moet zijn geweest, de fietstas, een reflector etc.). Ik zal hier niet in detail over uitweiden maar het grootste probleem is dat ik niet bij alles weet wat ik precies zoek. Ik heb inmiddels de Eysink prijscourant gevonden van 1934/1935, maar deze is niet geïllustreerd. Hierdoor heb ik wel (summiere) beschrijvingen maar geen afbeeldingen. Ik ben dus op zoek naar de geïllustreerde prijscourant van (waarschijnlijk) het jaar ervoor, waar melding van wordt gemaakt (zie foto). Wie kan me helpen?

Evert
Bijlagen
0.0.jpg
Laatst gewijzigd door Hulpmotor op 26 mar 2021, 22.08, 2 keer totaal gewijzigd.
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Even voorstellen

Bericht door fietshobbyist »

Al eens bij gepensioneerd smid Hein geweest in Okkenbroek?
Ik weet niet of hij je ergens mee kan helpen maar hij heeft meerdere Eysink motoren en zal je in ieder geval waarschijnlijk graag zien verschijnen met een Eysink.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 27 mar 2021, 08.59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hulpmotor
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2016, 19.39

Re: Even voorstellen

Bericht door Hulpmotor »

Hallo Werner,

Ja, ik ken Hein en hij heeft me ook geholpen. Bedankt voor je reactie.

Groet
Evert
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Even voorstellen - Eysink

Bericht door Maarten Waarlé »

Evert,
IK krijg bij het zien van de foto van je fraaie Eysink het idee dat de bovenste swingarm van je voorvork achter het balhoofd moet zitten.
De afbeelding links ernaast heeft dat zo.
Dan komt je voorwiel onder ook verder van de uitlaat.

Groeten,
Maarten
Hulpmotor
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2016, 19.39

Re: Even voorstellen - Eysink

Bericht door Hulpmotor »

Hallo Maarten,

Klopt helemaal. Foutje van mijn kant. t' was me nog helemaal niet opgevallen omdat ik de folder er nooit bij heb.

Ik ga het aanpassen. Groet,
Evert
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Even voorstellen - Eysink

Bericht door fietshobbyist »

Scherp opgemerkt. Zoals het nu is, is er ook nog bijna geen of helemaal geen naloop. Dus het zal dus ook invloed hebben op het sturen.
Plaats reactie