Beste Forumleden,
Mijn naam is maarten jacquot en sinds 60 minuten lid van het oude fietsen forum. Ik rijdt zelf dagelijks een oude transportfiets (1954 volgens de naaf), niet opgeknapt en ik rijd de fiets zoals deze is. Dus roest, rotte lagers en een knik in d trapas. Het gevoel van op een oude fiets rijden vind ik super!
Daarnaast heeft mijn over groot opa tussen 1905 en 1955 een grote fietsenwinkel gehad in Utrecht "Boerrigter". Met hun eigen merk Simplon, hier meer over te lezen: http://www.rijwiel.net/utrecht/utrfmakn.htm
Ik ben opzoek naar plaatjes en fietsen (fysiek en foto's) voor mijn eigen documentatie. Het mooie van mijn verhaal is dat ik zelf ook een fietsenwinkel gestart ben http://elektrischefietswinkel.com en graag de fietsenwinkel die mijn familie ooit had kan uitbreiden.
Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Even voorstellen - liefhebber - fietsenwinkel geschiedenis
Re: Even voorstellen - liefhebber - fietsenwinkel geschieden
Hoi naamgenoot,
Leuk dat je je interesseert voor de historie! Meer dan wat Rijwiel.net vertelt kan ik helaas niet toevoegen. Want je zoekt specifiek dingen van Boerrigter en Simplon, dus?
groet!
Maarten
Leuk dat je je interesseert voor de historie! Meer dan wat Rijwiel.net vertelt kan ik helaas niet toevoegen. Want je zoekt specifiek dingen van Boerrigter en Simplon, dus?
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
He Maarten!
Ja altijd leuk om een naamgenoot tegen te komen (zijn er stiekem best veel). Ja ik ben inderdaad opzoek naar foto's van fietsen, plaatjes en alles wat verder te maken heeft heeft met Boerrigter en Simplon. Mijn ultieme doel is om bij een fiets terecht te komen die daar ooit verkocht is. Maar dat blijft tot nu toe even een droom.
Een karbiet fietslamp die daar ooit verkocht is (naar verwachting) heb ik al in mijn bezig. Echter staat daar helaas geen naamplaatje of verwijzing op (familie erfenis).
Bedankt voor je reactie
Ja altijd leuk om een naamgenoot tegen te komen (zijn er stiekem best veel). Ja ik ben inderdaad opzoek naar foto's van fietsen, plaatjes en alles wat verder te maken heeft heeft met Boerrigter en Simplon. Mijn ultieme doel is om bij een fiets terecht te komen die daar ooit verkocht is. Maar dat blijft tot nu toe even een droom.
Een karbiet fietslamp die daar ooit verkocht is (naar verwachting) heb ik al in mijn bezig. Echter staat daar helaas geen naamplaatje of verwijzing op (familie erfenis).
Bedankt voor je reactie
-
Maarten, als je de combinatie simplon boerrigter intypt bij www.delpher.nl dan krijg je 4 advertenties uit de jaren 30 van de utrechtse wielerzaak aan de amsterdamse straatweg. Ik heb zelf op deze manier al veel advertenties gevonden over fietsmerken. Als de zoekopdracht goed is sta je versteld van hoeveel je onĺine kunt vinden. Succes met je zoektocht en laat het weten of dit de wielerzaak is die je bedoelt.
-
Nog iets gevonden.... Als je simplon rijwielen 1930 intypt bij google en dan op afbeeldingen klikt dan kom je bij o.a. bij www.myheritage.com met waarschijnlijk nog wat meer informatie en documenten. succes!
Wauw! Wat tof, dit is inderdaad de wielzaak waar ik naar opzoek was. Hier ben ik enorm blij mee! Nog niet eerder van delpher gehoord, een nieuw kranten artikel gevonden! Dat had ik niet zo snel verwacht
Bedankt R. van Laar!
Ik heb contact gehad met bikestoremember.nl, hij verwees me naar "de beurs in Berlicum". Is dat een plaats waar ik plaatjes en fietsen zou kunnen vinden?

Bedankt R. van Laar!
Ik heb contact gehad met bikestoremember.nl, hij verwees me naar "de beurs in Berlicum". Is dat een plaats waar ik plaatjes en fietsen zou kunnen vinden?