Brigdestone Submariner
Re: Brigdestone Submariner
"Submariner" was inderdaad bedoeld om met de typologie de roestvrije eigenschappen te onderstrepen. Wat natuurlijk onzin is want ik ben met mijn BS-fietsje niet zo dom geweest om de typenaam even in zee te testen. Wel is de fiets opmerkelijk goed uitgerust: de aluminium spatborden zijn voorzien van kunststof eindjes en er is ook heel wat RVS bevestigingsmateriaal gebruikt. Wat merkwaardig is: de samenvoeging van de framebuizen (volgens het Technart-procedé) is inderdaad verricht met vloeibaar aluminium, dat een enkele keer met het RVS een bloemkooleffect geeft door galvanische oxidatie, het blijft dan wel zitten maar het oogt niet geweldig.
De MonteCarlo is wel erg opgetuigd, maar met alle elektra is het toch geen e-bike geworden. Ik ken iemand die zijn BS elektrisch heeft gemaakt, maar dan met een ingebouwd motortje, met die dikke buizen was daar kennelijk ruimte voor....
De MonteCarlo is wel erg opgetuigd, maar met alle elektra is het toch geen e-bike geworden. Ik ken iemand die zijn BS elektrisch heeft gemaakt, maar dan met een ingebouwd motortje, met die dikke buizen was daar kennelijk ruimte voor....
DCR gaat nooit verloren....
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: Brigdestone Submariner
Ik stel vast dat de MonteCarlo een elektrische fiets is, "but not as we know it, Jim".
Alle extra aankleding houdt kennelijk verband met twee enorme koplampen (schakelbaar naar mistlicht), een remlicht, richtingaanwijzers en een claxon (low / flow / pass ?).
Tevens voorzien van het Front-FreewheelSystem van Shimano, waarbij het freewheel in de trapas zat, waardoor bij niet-trappen het kettingblad bleef draaien. Dat was een kort leven beschoren. De bediening gebeurde met een flexibel soort stangetje (trekken En duwen) en niet met een bowden-kabel, die alleen trekt.
Het lijkt vooral gericht op de aziatische markt; in Indonesie vonden ze het nog niet uitbundig genoeg kennelijk, getuige verschillende YouTube-filmpjes en de afbeeldingen die ik vond, waren voorzien van japanse karakters.
Interessant, maar mij te uitbundig.
Niek, waar heb je hem vandaan?
Dirk
Alle extra aankleding houdt kennelijk verband met twee enorme koplampen (schakelbaar naar mistlicht), een remlicht, richtingaanwijzers en een claxon (low / flow / pass ?).
Tevens voorzien van het Front-FreewheelSystem van Shimano, waarbij het freewheel in de trapas zat, waardoor bij niet-trappen het kettingblad bleef draaien. Dat was een kort leven beschoren. De bediening gebeurde met een flexibel soort stangetje (trekken En duwen) en niet met een bowden-kabel, die alleen trekt.
Het lijkt vooral gericht op de aziatische markt; in Indonesie vonden ze het nog niet uitbundig genoeg kennelijk, getuige verschillende YouTube-filmpjes en de afbeeldingen die ik vond, waren voorzien van japanse karakters.
Interessant, maar mij te uitbundig.
Niek, waar heb je hem vandaan?
Dirk
Re: Brigdestone Submariner
Cool ding, die Monte Carlo!
Mijn Bridgestone Blouson komt uit dezelfde stal, twee jaar later:
https://www.italdesign.it/project/blouson/
De maestro zelf op een Blouson:
Mijn Bridgestone Blouson komt uit dezelfde stal, twee jaar later:
https://www.italdesign.it/project/blouson/
De maestro zelf op een Blouson:
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: Brigdestone Submariner
Die Blouson, die vind ik dan wEl weer mooi.
Dirk
Dirk
Re: Brigdestone Submariner
De Bridgestone Blouson kreeg in 1988 een eervolle vermelding (met twee andere fietsen) bij de verkiezing van de " Fiets van het Jaar", georganiseerd door de Stichting "Fiets!" en de RAI, in samenwerking met o.a. de ENFB. Ik heb er bij die gelegenheid (als jurylid) op gereden en was er wel tevreden over, maar niet super. Eén van de redenen dat de Blouson niet "hoger" kwam, was dat hij niet voldeed aan de toenmalige wettelijke verkeersvoorschriften, hoewel het ontwerp en de styling heel hoog scoorden.
DCR gaat nooit verloren....
Re: Brigdestone Submariner
Dank je voor deze aanvulling. Wat leuk! Dat wist ik nog niet.wimjansen schreef: ↑1 apr 2021, 12.07 De Bridgestone Blouson kreeg in 1988 een eervolle vermelding (met twee andere fietsen) bij de verkiezing van de " Fiets van het Jaar", georganiseerd door de Stichting "Fiets!" en de RAI, in samenwerking met o.a. de ENFB. Ik heb er bij die gelegenheid (als jurylid) op gereden en was er wel tevreden over, maar niet super. Eén van de redenen dat de Blouson niet "hoger" kwam, was dat hij niet voldeed aan de toenmalige wettelijke verkeersvoorschriften, hoewel het ontwerp en de styling heel hoog scoorden.
Ik viste het ding ooit van Marktplaats omdat ik hem zo mooi vond; daarna ontdekte ik pas dat hij van dezelfde ontwerper was die ook mijn favoriete auto ontworpen had:
Mevrouw non-fixie heeft hem wel gebruikt voor woon-werkverkeer en had er niks op aan te merken. En dat zegt wel iets over de kwaliteit van het ontwerp.
-
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: Brigdestone Submariner
Over het ontwerp van mevouw non-fixie kan ik geen uitspraak doen, maar die fiets vind ik maar een nodeloos zwaar niet inspirerend bakbeest. Zo'n Iso Rivolta maakt me een stuk vrolijkernon-fixie schreef: ↑1 apr 2021, 22.49
Dank je voor deze aanvulling. Wat leuk! Dat wist ik nog niet.
Ik viste het ding ooit van Marktplaats omdat ik hem zo mooi vond; daarna ontdekte ik pas dat hij van dezelfde ontwerper was die ook mijn favoriete auto ontworpen had:
Mevrouw non-fixie heeft hem wel gebruikt voor woon-werkverkeer en had er niks op aan te merken. En dat zegt wel iets over de kwaliteit van het ontwerp.
/Marten
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: Brigdestone Submariner
Woon-werkverkeer met een Iso Rivolta; dat moet een heel goed betaade baan zijn geweest, zeg!
Auto van de zaak?
Auto van de zaak?
-
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
- Locatie: Salland
Re: Brigdestone Submariner
Al is het geen oude fiets, mijn eerste gedachte was: Iso Grifo en gezien de informatie op internet, klopt dat.
Overigens, van Giorgetto Giugiaro, in dienst van Bertone, zo staat het beschreven.
Overigens, van Giorgetto Giugiaro, in dienst van Bertone, zo staat het beschreven.
Re: Brigdestone Submariner
Handzaam, praktisch, goedkoop in onderhoud en ze vindt oude fietsen en auto's leuk. What's not to like?m-gineering schreef: ↑2 apr 2021, 08.13 Over het ontwerp van mevouw non-fixie kan ik geen uitspraak doen, (...)