Vraag over Peugeot fiets

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Anouck
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 apr 2016, 20.18

Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Anouck »

Hallo,

Ik ben Anouck. Ik heb een account aangemaakt, vanwege een vraag over de waarde van fiets die mijn oma bezit. En ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het gaat over een Peugeot fiets, in de bijlage zijn de foto's toegevoegd van de desbetreffende fiets.

Alvast bedankt.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (257.4 KiB) 9653 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (215.47 KiB) 9653 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (289.75 KiB) 9653 keer bekeken
Gebruikersavatar
Klaas Zwetsloot
Berichten: 41
Lid geworden op: 1 sep 2015, 21.11

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Klaas Zwetsloot »

Het is een mooie fiets, vooral de kleurstelling. De versnellingen van Simplex zijn echter niet erg gewild. Het zadel en de remmen lijken mij Brooks en Mafac wat weer een pluspunt is. Meer dan € 100 moet zeker mogelijk zijn om er voor te krijgen. € 150 als alles is nagelopen en in topconditie (nieuw vet, banden goed etc.). Maar op Marktplaats staan er veel te koop, dus je kunt snel zien wat men voor vergelijkbare fietsen biedt.
Anouck
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 apr 2016, 20.18

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Anouck »

Dankjewel voor het antwoord.
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Steelframes »

Hoi Anouck,

Mooie Peugeot hoor..denk dat hij van 1976-1977 is. Heb mijn Peugeot recent verkocht voor 125euro en was vrijwel identiek aan jouw oma's fiets.
Wel van belang zoals eerder vermeld door een ander forumlid is de staat van de banden..Kosten weer een paar tientjes als je tweekleurige bandjes wil hebben als origineel destijds bij aflevering.
Maar je moet hem zo kwijt zijn als hij al niet verkocht is ;)

vr.grt. Jeroen

by the way Simplex schakelt bombproof en zijn ook nog eens bombproof. eigenlijk on-Frans betrouwbaar :D
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door maartenB »

Wat is er mis met Franse spullen?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Steelframes »

Nou op zich niks mis mee hoor... :oops: Maar op het gebied van Franse oldtimers of het nou fietsen zijn, auto's, of motoren zie je toch wel waar de uitdrukking "met de Franse slag in elkaar gezet" betrekking op heeft. ;)

En geloof me heb daar hééél veel ervaring mee!!!!! Oud Citroën, Simca, Talbot en Peugeot eigenaar. Maar dat maakt deel uit van de charme zullen we maar zeggen :D :lol:

De fietsen van Peugeot daarentegen blinken uit in kwaliteit en nogmaals Simplex derries zijn erg ondergewaardeerd
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Elibert van Dalen »

er gaat niks boven frans of niet maarten ;)
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door Michiel Röben »

Als het maar niet Frans spreek en veel knoflook eet vind ik Frans prima. Veel mooie ontwerpen gemaakt die ook nog behoorlijk werkten die jongens (enn meisjes). Door de alles verziekende vakantie stroom zijn de Fransen vaak knorrig en soms onbeschoft. Beetje Nederland/Duitsland effect als het ware. Verder een prachtig land en lekker eten. Vive la France ( en natuurlijk niet vergeten de Tour)
Ik heb zelf een Gitane uit de 60er jaren. Beetje aangepast met Shimano en Dura ace onderdelen. Man..., dat ding gaat als de brandweer!

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Vraag over Peugeot fiets

Bericht door marco verbaant »

Niks mis met Franse spullen. Op zich zelfs meer dan robuust. Die PEUGEOT's gaan een eeuwigheid mee. Alleen die afwijkende maten soms. Zoals vorkbuis 22 ipv 22,2 9 mm spietjes ipv 9,5. Sommige spieloze crankstellen zijn met het standaard gereedschap niet te (de)monteren. ;)
Plaats reactie