Joco Ronde van Europa project

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Hieronder twee foto's van mijn volgende Joco project. De fiets kocht ik onlangs van Simon uit Den Bosch, waarvoor mijn dank.

Verder probeer ik nu de schuur uit te ruimen en enkel wat maatfietsen te houden en niet geheel onbelangrijk dat mijn maat zijn.
Nu liggen er nog een Eroba en een moderne Gazelle uitelkaar.

Wie er nog een Simplex Lightweight, Locomotief Tour de France, RIH-Fongers en Eroba (supersport) zoeken mogen zich melden.

Groeten,

Y.
Bijlagen
Joko12.JPG
Joko12.JPG (152.5 KiB) 9612 keer bekeken
Joko1.JPG
Joko1.JPG (152.56 KiB) 9612 keer bekeken
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: Joco project

Bericht door berkers41 »

Topfietsje Yorick,
ik heb 'm van dichtbij mogen bekijken in Berlicum.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Goedenavond,

Hij is aardig compleet gelukkig. Apart is dat het ene spatbord witte en het andere gouden biezen heeft gehad.
Ik moet twee wielen spaken, wat ik met DT Swiss butted RVS spaken ga doen. De verzinkte butted spaken zijn namelijk erg moeilijk te vinden. In de fiets hebben (als ik op de voornaaf mag afgaan) Normandy naven en Fiamme velgen gezeten. Wat ik kan doen is een Fiamme velg met dopjes bij de spaken of eenzelfde merkloze velg gebruiken. Die merkloze velg heb ik wel, maar is niet bepaald recht. Dus mijn plan is een NOS Normandy navenset in een ongedopte set NOS Weinmann velgen (zelfde profiel) in te spaken. Dan laat ik het voorwiel heel voor een toekomstig Joco project.
Afwegingen, afwegingen...

Verder moet ik nog een smaller beugeltje voor de Huret versteller hebben of de nok aan het frame zonder het maken van al te veel lakschade herstellen.

De opbouw van de fiets is vrijwel gelijk aan een Jan de Reus die ik heb staan.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Opvallend is dat Joco voor toch relatief smalle velgen bij standaard afmontage met 37-622 (28 x 1 5/8 x 1 3/8) banden kiest. Ik meen dat de velgen 22 mm breed zijn (uitwendig). Binnenkort krijg ik van Remurk een setje (waarvoor mijn dank) velgen, die passend zijn voor de fiets. Spaken van DT Swiss (double butted 2 - 1,5 - 2 mm).
Verder ga ik het Atax (model als Titan, maar dan verchroomd staal) stuur, dat op mijn andere Joco zat, hier maar eens op zetten. Hij past naar mijn mening beter op deze fiets.
De versleten voorbladen worden vervangen door NOS Simplex exemplaren.

Het duurt allemaal nog eventjes. Eerst heeft de Eroba sportfiets prioriteit, want die moet daarna ook weer weg.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Velgen zijn binnen en ik heb al een set nieuwe naven liggen. Ik ga ze vlechten met RVS double butted spaken van DT Swiss. Dus dit gaat weer een hele mooie fiets worden.
Sportief fietsend!
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Joco project

Bericht door Steelframes »

Hallo Y.

heb je een foto van de Locomotief en een richtprijs?
Anders een pb....

grt J.
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Beste J.

Hij ligt nog in onderdelen uiteen, dus ik heb geen foto's. En ik heb nog niet alle onderdelen van de vorige eigenaar ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Joco project

Bericht door Steelframes »

Ik wacht het rustig af...

grt. J.
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Hallo,

Ik ben nu bezig met twee fietsen die als ze klaar zijn weg mogen en nog eens twee voor de eigen collectie.
Weg mogen een blauwe Locomotief Tour de France Touring en een zwarte RIH-Fongers.
Voor de eigen collectie ben ik bezig met een paarse en een rood/zwarte Joco.

Het leuke van een restauratieproject vind ik altijd het schoonmaken en smeren van onderdelen, die daarna weer soepel lopen. Vaak vervang je nog wel de kogeltjes en wat andere kleine delen. Versnellingsnaven kunnen mij altijd erg boeien. Vandaag nog een FW naaf in elkaar gezet.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

De velgen voor de fiets heb ik. Binnenkort maar eens inspaken. Hiervoor heb ik DT Swiss Revolution spaken gekocht. Die zijn Double Butted, dus hier aan de uiteinden 2 mm en midden 1,5 mm.

Met vriendelijke groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie