Joco Ronde van Europa project

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Ook deze fiets is weer klaar voor gebruik. T.z.t. zal ik de pedalen nog reviseren. Ook bij deze en de paarse fiets moeten de wielassen een keer gevet worden, nu draaien ze nog op NOS vet met wat olie. Eerst even inrijden dus.

Morgen meer details en de foto's.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco project

Bericht door Durabo88 »

Goedemiddag,

Hierbij de foto's van mijn fiets. Ik heb bij de restauratie oude reparaties laten zitten, zelfs ondanks de nadelen die ik ervan ondervind. Zo hangt het spatbord door een aangesoldeerd plaatje te hoog, waardoor je 'm tijdens het remmen een beetje samen moet knijpen. Het kettingkastje heeft een verbindingsstuk en dat loopt door het slap getrapte frame wat aan als je hard trapt.

Wie weet er trouwens wat voor pompje er in deze houders heeft gezeten. Ik had niks passends liggen.

Groeten,

Y
Bijlagen
S5001071.JPG
S5001071.JPG (1.21 MiB) 7238 keer bekeken
S5001070.JPG
S5001070.JPG (1.2 MiB) 7238 keer bekeken
S5001068.JPG
S5001068.JPG (1.24 MiB) 7238 keer bekeken
S5001065.JPG
S5001065.JPG (1.23 MiB) 7238 keer bekeken
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Niemand die iets over de pompklemmen kan zeggen?

Vandaag nog wat aan de derailleur gebogen, was wel wat krom. Maar het uiteindelijke probleem zat 'm in de bovenkant van de kooi en dan specifiek het deel dat boven het bovenste wieltje uitsteekt, dat de ketting op het grote kettingwiel moet duwen stond te ver naar buiten. Na een tijd stuntelen met het oog rechtbuigen, zat het probleem dus in iets heel simpels.
Sportief fietsend!
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Steelframes »

Had identieke klemmetjes op mijn racefiets uit 1953..heb heel internet afgespeurd en zelfs op sites gevraagd wat voor pompje erbij hoort. Helaas niks verder gekomen. Dacht zelf iets Italiaans o.i.d.

Succes met de speurtocht! :D

Grt. Jeroen
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Beste Jeroen,

Ik ben er inmiddels achter hoor. Er lag gewoon een passend pompje bij me op de plank. :o Binnenkort maak ik wel wat foto's. Het is zo'n aluminium Zefal pompje.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Even een foto van het Zefal pompje in z'n houders. :D
Bijlagen
S5001073.JPG
S5001073.JPG (1.21 MiB) 7203 keer bekeken
Sportief fietsend!
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door de rode »

compleet alweer ; [tip ; pompje een halve slag draaien dan is het merk beter leesbaar ] was ik maar niet zo,n lomp grote[te] zware boer dan zou ik ook op zo,n mooi sportfietsje passen :cry:
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Als het om fietsen gaat ben ik ook vrij ruw met m'n spullen. :o Dus moet alles wel stevig in elkaar zitten.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door Durabo88 »

Pompje bleek achteraf ook niet die er echt bij hoorde. Het moet er ééntje zijn met een dwarsbusje voor Frans ventiel. Hoe dan ook, deze past!

Vandaag heb ik de wiellagers van de NOS Normandy naven even vol Shimano lagervet gespoten. Ze liepen al soepel op olie, maar dit is beter.

Inmiddels staat de fiets al een paar maanden op zwart-reflex winterbanden van Continental, omdat ik minstens één fiets wilde berijden zonder uit te glijden!

Ook de spaken nog wat aangespannen, omdat de wielen drie-vier maanden terug opnieuw gevlochten zijn en nadien veel gebruikt.
Sportief fietsend!
2cvkoos
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jan 2014, 11.42

Re: Joco Ronde van Europa project

Bericht door 2cvkoos »

Hallo Durabo,

Van de week heb ik een oud tandemframe met onderdelen gekocht en daar zat dit kettingscherm bij. Is dit iets om een van je projecten mee te verfraaien? Ik houd zelf ook erg van deze vleugeltjes, dus ik wil hem wel ruilen tegen een merkloze.
Groeten, Koos
Bijlagen
Joco kettingscherm klein.jpg
Joco kettingscherm klein.jpg (143.99 KiB) 6805 keer bekeken
Plaats reactie