Fongers BD uit 1922

Plaats reactie
Svenhaan
Berichten: 86
Lid geworden op: 2 mei 2016, 09.19

Fongers BD uit 1922

Bericht door Svenhaan »

Ik weet even niet waar ik deze vraag anders zou moeten plaatsen :)

Ik ben redelijk nieuw in de fietsen wereld met 2 fongers uit 1940 en een simplex uit 56.
Vandaag ben ik op straat in Leiden een redelijk nette dames fongers uit 1922 tegen gekomen. De eigenaresse gebruikt deze als stadsfiets maar wilde wel voor 150 euro afscheid ervan nemen.

Frame, stuur, spatborden, bagagedrager horen bij elkaar. Velgen zijn verchroomd of vernikkeld en zwaar verroest. Zadel, handvatten, achterlicht, trappers zijn vrij recent. Koplamp jaren 30/40. al met al de gebruikelijke geupdate oude fiets die je op straat zou tegen kunnen komen.

Biesjes zijn 90% evenals de lak. Transfers zitten er voor 50/60% op.

Is deze fiets het redden waard?

alvast veel dank!

vr groeten Sven
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fongers BD uit 1922

Bericht door maartenB »

welk remsysteem zit erop?
Dat mooie met stangetjes en een achterrem aan de staande vork, of is dat allemaal verdwenen en vervangen door een terugtraprem?

Op zich is een BD frame al heel mooi, vind ik .
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Svenhaan
Berichten: 86
Lid geworden op: 2 mei 2016, 09.19

Re: Fongers BD uit 1922

Bericht door Svenhaan »

De remstangen zitten er allemaal nog op, dus ik ben vrij zeker dat de naven ook nog origineel zijn.

vr groeten Sven
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Fongers BD uit 1922

Bericht door Durabo88 »

Hallo,

Denk wel dat hij het waard is, maar heb natuurlijk niet kunnen kijken. :o

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fongers BD uit 1922