Kwis of Quiz wat is dit...?

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

Voor de echte liefhebber een "appeltje eitje" opgave;

Welke merken en uitvoeringen zitten er in deze '50er jaren Nederlandse toerfiets verwerkt..?
Degene die de meeste details weet te melden mag zich dan ook terecht ... "expert" noemen. ;)

hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.

succes! vriendelijke groet Jeroen
Bijlagen
rara3.jpg
rara3.jpg (486.19 KiB) 7870 keer bekeken
rara.jpg
rara.jpg (401.12 KiB) 7870 keer bekeken
rara1.jpg
rara1.jpg (345.01 KiB) 7870 keer bekeken
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door de rode »

nou er is toch niets op t.v dus ik doe aan de kwis mee ;om te beginnen is het geen tourfiets maar een sportfiets trouwens en is het geen 60 er jaren fiets ipv een uit de jaren 50 :?: maar goed; het lijkt me een juncker met o.a gazelle stuur- [met het lijkt of er ook een gazelle shiftgrip schakelhandvat opzit- maar dat kan ik niet goed genoeg zien op de foto,s -] kettingkast en transfer+ bel die[aan de verkeerde kant gemonteerd is ook de bagagedrager lijkt gazelle fabrikaat en in een kleurstelling zoals ik eerder al eens op een fongers fiets gezien heb,
Laatst gewijzigd door de rode op 1 okt 2016, 20.53, 1 keer totaal gewijzigd.
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

Kijk eens aan..idd. géén toer maar een sportfiets je zit al in de punten!
Ook de '60er jaren klopt (frame) 1966 voor de juistheid.
Gedeeltelijk goed, dus halve punten voor het merk. Zal dat nog niet verklappen.
kettingkast en stuur is correct van Gazelle, maar nu de kleurstelling; is inderdaad al in dit topic voorbij gekomen en heeft als voorbeeld gediend. Geen Gazelle of Juncker..wel héél Nederlands en een topmerk. ;)
Spatborden zal moeilijk worden maar óók weer Ned. fabrikaat van weer een ander merk :D

Rode je bent zeker een beginnend expert ;) ;) ;) ;) ;)
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

trouwens de bel is wel Gazelle en aan de verkeerde kant gemonteerd omdat ik de SA versteller links "op zijn kop" maar eigenlijk wel correct heb geplaatst zodat de letters juist te lezen zijn..Engels hé, allles net even anders.. :lol:
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door de rode »

Of... wacht - is de kleurstelling niet gebaseerd op een batavus sportfiets ?en de spatborden zouden b.v van een Simplex sportfiets kunnen komen maar met die ribbel in het midden werd ook wel op andere merken gemonteerd, nog een laatste gokje ; is de voorvork van Locomotief ?
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

Nee geen simplex...ze werden wel op veel andere sportfietsen gemonteerd, dit is 26inch en komen van een E... vul de resterende letters zelf in op de puntjes. ;)
Kleurstelling; één hint/tip echt topmerk, luxe segment en zeer oud gerenomeerd merk. Naam uitvoering tikkie vreemd.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door de rode »

EMPO spatborden en de kleurstelling komt van de Fongers sport,, gay,, :lol: van Jos Rietveld zoals ik eerder al vermoedde :mrgreen:[ HEB IK NU DEZE FIETS GEWONNEN :roll: ]
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

Je mag als prijs de foto downloaden en als startscherm gebruiken :lol:

Nou de oplossing is tatatata ; het frame is van een Gazelle speciaal uit 1966 (die van robinDW uit Alkmaar van topic Aangeboden alhier)
Voorvork, voorwiel, achterlichtje en balhoofdplaatje Juncker allen uit 1957. Empo spatborden, frame aangepast aan de knijpremmen (gaten moeten boren in het frame auw auw) Bravo voor de kleurstelling! Fongers gay light.

Goed dat Yorick niet mee deed die zou zelfs het ventieldopje nog juist hebben kunnen dateren :lol:

was een projectje om iets te maken wat hád kunnen bestaan en leuk om te doen..Hij fietst wel lekker!
Nou bedankt voor het meedoen en een prettige avond gewenst helaas morgen regen :cry:

uw quizmaster Jeroen AKA Steel frames
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door de rode »

nou eerlijk is eerlijk ; je ben een ware Han van Meegeren onder de fiets vervalsers :lol: dit is echt een fraai staaltje ,,raapwerk ,, ! prachtig resultaat en ik houd me aanbevolen voor de volgende kwis ,

leuk item dit :D
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: Kwis of Quiz wat is dit...?

Bericht door Steelframes »

graag gedaan en bedankt voor het compliment!

gaat weer even duren voor het volgende project zich aandient.

groeten uit de NH polder, :) Jeroen
Plaats reactie