Berichten en databank

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Berichten en databank

Bericht door ciao1968 »

Ik heb er even moeten nadenken of ik dit wel zou plaatsen. Ik vind dit een erg leuk forum en wil zeker niet over komen als zeurder, zeikerd of negatievo :lol: :lol: :lol:

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat het versturen van privé berichten en het bekijken van de databank alleen voor betaalde leden beschikbaar is.

Principieel zou mij dit er alleen al van weerhouden om lid te worden omdat ik van mening ben dat het internet open en vrij toegankelijk moet zijn (wel met het in acht nemen van fatsoen- regels, normen en waarden).

Ik weiger hierdoor zelf ook voor online content van bijvoorbeeld kranten e.d. te betalen.

De databank en het ondersteunen van de club zouden voor mij waarschijnlijk de enige reden zijn om lid te worden (club blad is leuk maar voor mij geen must). Maar daar heb ik alleen geen 26 euro per jaar voor over. Bovendien zou ik waarschijnlijk alles in de databank het eerste jaar bekijken en vervolgens mijn lidmaatschap het volgende jaar opzeggen.

Het forum van de Engelse Alfa Romeo Club is geheel afgesloten voor niet leden, het gevolg is dat er niet zo veel gebeurd op dat forum en er maar weinig informatie wordt gedeeld. Veel van hun leden blijken juist op andere forums actief te zijn. De informatie wat er wel gedeeld wordt blijft alleen maar in een kleine beperkte kring. Dit is overigens geen vergelijking, maar een voorbeeld van hoe het volgens mij dus niet moet.

Een argument dat de website betaald moet worden uit opbrengsten van de verenging, of dat leden die betalen iets extra's moeten krijgen vind ik niet echt toereikend. Er zijn genoeg club forums waar ik zonder beperkingen lid van kan worden (inclusief databanken) zonder lid van de desbetreffende club te hoeven zijn. Het forum wordt vaak juist als uithangbord van de club gezien.

Dat de databank achter slot zit daar kan je nog over discussiëren, maar het versturen van onderlinge berichten zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. Een forum zoals dit zou mijns inziens een geheel open karakter moeten hebben. Je werpt zo een blokkade op tussen de communicatie van niet leden met leden. Iets wat zo blijft ook al ben je betaald lid. Hierdoor gaan er vermoedelijk leuke contacten en informatie verloren.

Het lidmaatschap lijkt misschien niet zo veel, maar als ik even naar mijzelf kijk, dan was ik op een gegeven moment van wel meer dan 20 auto/motor/bromfiets clubs lid, waarvan er sommige een stuk duurder waren. Dan loopt het alles bij elkaar toch redelijk in de papieren. Ik heb alle lidmaatschappen op een gegeven moment dan ook maar opgezegd.

Tenzij ik het niet goed heb gezien zie ik nergens een mogelijkheid om eenmalig of jaarlijks een vrijwillige donatie te doen aan deze club. Dit voor mensen die de club wel een warm hart toedragen maar niet perse lid willen worden, of mensen die de club met meer willen steunen dan de met het lidmaatschap bedrag. Als die mogelijkheid nog niet bestaat, is dat misschien nog een idee?

Verder niets dan lof over dit forum en zijn vrijwilligers. Ik weet zelf dat er erg veel tijd en werk in gaat zitten.

Vr gr,

Rody
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: Berichten en databank

Bericht door Nicolas »

Denk dat je de plank misslaat, voor niets gaat de zon op!
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Berichten en databank

Bericht door de rode »

een lang verhaal maar - wie betaald-bepaald 8-)

als lid zijn geen voordelen met zich mee zou brengen waarom zou je dan lid worden ?
die vrijwillige bijdrage zal er dan helemaal wel niet komen als een paar tientjes te veel is,want principes houden bij een hoop mensen op bij de portemonnee... :o
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Berichten en databank

Bericht door ciao1968 »

Als lid krijg je toch een club blad en korting op oude uitgaves?

En donateurschap was niet voor mij bedoeld, maar in het algemeen. Er zijn ook clubs en verenigingen die hun website draaiende houden door middel van sponsoring. Het zijn maar ideeën.

Een paar tientjes is op zich het probleem niet, Maar meer dan duizend euro per jaar betalen aan allerlei clubs wel. Als zou ik lid worden, dan kan ik nog steeds geen bericht sturen naar een niet lid...

Daarnaast beperk je het forum voor mensen die misschien maar eenmalig iemand een bericht willen sturen. Die gaan daar echt niet lid voor worden.
Laatst gewijzigd door ciao1968 op 15 jan 2017, 19.15, 1 keer totaal gewijzigd.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Berichten en databank

Bericht door de rode »

ja en er zijn ook filantropische instellingen :lol:

daar mis je ook niets aan dan :o
Laatst gewijzigd door de rode op 15 jan 2017, 19.18, 1 keer totaal gewijzigd.
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Berichten en databank

Bericht door ciao1968 »

de rode schreef:daar mis je ook niets aan dan :o
Dat snap ik niet, als ik als ik bijvoorbeeld, (ik geef maar een stom voorbeeld) als buurman van de vroegere Empo fabriek jou een bericht wil sturen, dan kan dat nu niet. Zo iemand wordt daar echt niet speciaal lid voor. En zo mis je dus wel degelijk iets.

Niet iedereen die misschien maar eenmalig iets zinnigs heeft te melden gaat speciaal daarvoor lid worden.


.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Berichten en databank

Bericht door de rode »

die kan het bericht dan gewoon op het forum zetten toch ? :idea:

persoonlijke berichten stuur je elkaar als het om wat meer persoonlijk gerichtere informatie gaat en kom op zeg dat lidmaatschapsgeld is toch bijna een symbolisch bedrag ; als je overal lid van wilt zijn is dat je eigen keuze, het hele leven bestaat uit keuzes maken
Laatst gewijzigd door de rode op 15 jan 2017, 19.25, 1 keer totaal gewijzigd.
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Berichten en databank

Bericht door ciao1968 »

Okay, nu wil ik iets van jou of jij van mij, dan vermeld ik mijn email adres op het forum, en dan regelen we het via de email. Erg omslachtig maar zo gaat het wel vaak heb ik gezien.

Wat is dan nog de meerwaarde van het dichtzetten van de berichten voor niet leden?
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Berichten en databank

Bericht door de rode »

de PRIVE-berichten zonder open en bloot je emailadres op het forum te hoeven vermelden en de databank - duidelijk zat toch ?
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Berichten en databank

Bericht door ciao1968 »

Nou, persoonlijk ik ga geen 26 euro betalen om alleen wat berichten te kunnen versturen :lol: :lol: (wat ik eventueel nog zou kunnen omzeilen).

Ik begrijp je gedeeltelijk wel hoor, daar niet van. Ik denk alleen dat het ook anders kan.


.
Plaats reactie