Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Lutz_NL
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 dec 2016, 14.37
Locatie: Hazerswoude-Dorp

Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door Lutz_NL »

https://www.levelo-bikes.de/bikes/

Er zijn heel veel plaatjes te bekijken. Alleen zou ik niet op de politie fiets van Miele durven te fietsen met het pistool houder erop. Ik ken verder de winkel niet. Ze hebben een Sparta fiets van 1928. :roll:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3831
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door maartenB »

Maar da's in elk geval geen Hollandse Sparta.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door tredmolen »

Als iemand maar een beetje waarde aan authenticiteit hecht (en ik ga er zeker van uit, dat het in de nederlandse oldtimer-scene net zo is, als "bij ons" in dld.): deze fietsen zijn pure fantasie-producten... vooral dat er op die meeste frames van die "Halbrenner-" a.k.a. Pathracer-beugels zitten: wel uitermate "hip" en prijsverhogend - maar het zijn toch meestal gewone tourfietsen... Laat staan de geelkoperen moeren enz. enz. :twisted:

Het Miele met die pistoolholster heeft trouwens ook nooit bestaan (tot heden blijkbaar)

De groeten uit Berlijn, Richard
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3831
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door maartenB »

helemaal mee eens Richard.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 okt 2015, 10.59
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door Bommel »

Ik kan dit zeker wel waarderen. Mooie fietsen en een andere manier om van oude fietsen te houden dan ze enkel authentiek te houden. Ik vind die geel-gepassiveerde boutjes/moertjes er juist wel mooi uitzien ook al probeer ik mijn oude Gazelles juist origineel te houden. Net als hotrods leuk zijn naast de originele oude beestjes zijn dit voor mij de hotrods van de fietsenwereld.

Je moet het maar zo bekijken. Deze fietsen blijven wel behouden ipv op de schroothoop te belanden. En als je ooit zo'n fiets zoveelstehands kunt kopen heb je een leuk project om hem weer authentiek te maken :D
Groeten,
Edwin

1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door ciao1968 »

Ik krijg altijd een verhoogd 'Marijke Helwegen' gevoel als ik dit soort dingen zie...
Lutz_NL
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 dec 2016, 14.37
Locatie: Hazerswoude-Dorp

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door Lutz_NL »

Ik ken Marijke helemaal niet. Zal wel te maken hebben dat ik in een land ten oosten van Nederland ben opgegrooid. Indien wij de authenticiteit achterwege laten dan zijn het blikvangende fietsen. Niets mis mee. Kijken doe ik graag, maar kopen?

Zelf denk ik aan een ander fiets: ooit van het Finse Jopo gehoord? Het oude Jopo was een tegenhanger voor de Gazelle Quickstep, dus een soort vouwfiets wat men niet kan vouwen. Het alledagse fiets in Finland van de jaren seventig. Nu worden de fietsen gerestaureerd en alles is weer verkrijgbaar. Deze fietsen zijn ook verbouwd tot iets anders; een race fiets met starre aandrijving bij voorbeeld:

http://www.ollierkkila.com
(dan naar bicycles gaan een plaatsjes kijken). Helaas is de taal suomi, en dat praat ik niet.

Het liefst zou ik een popstijopo willen: een soort Quickstep met 26"wielen, twee bagagedragers en een drumrem voor. Erbij horen nog paktassen achter een een standaard, die een beladen fiets aan het omvallen hindert. Dat mogen jullie zelf googelen. Het originele postfiets heeft een frame uit staalprofielen gelast en fiets helemaal door trappen zonder enig electrische ondersteuning.
Lutz_NL
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 dec 2016, 14.37
Locatie: Hazerswoude-Dorp

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door Lutz_NL »

Indien ik nog een keer terug ga naar de Duitse winkel
https://www.levelo-bikes.de/bikes/
dan valt op dat de frames heel lang gebouwd zijn. Heeft zo een frame een bepaalde naam? Ware zulke lang gebouwde fietsen ook in NL gekend?
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1757
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ik vind ze er best ok uitzien. Ze zijn een stuk mooier dan de meeste "retro" fietsen iig. Zolang hier oude frames waar nog maar weinig origineels aan zat en weinig waarde hebben voor verzamelaars op zo'n manier een nieuw leven krijgen vind ik het prima. Het heeft natuurlijk wel een hoog hipstergehalte, maar ja.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Duites fietsenwinkel voor oudere fietsen

Bericht door tredmolen »

Lutz_NL schreef:...valt op dat de frames heel lang gebouwd zijn. Heeft zo een frame een bepaalde naam?
Je moet er wel bij zien, dat de meesten van die fietsen veel lagere frames hebben dan het - ik noem het maar: gemiddelde NL-fiets; dat laat ze al een stuk langer lijken. Alsnog zijn ze ook wel iets langer, maar dit is heel gewoon voor die oude duitse fietsen. Je zit er voorover gebuigd op (ook als er de juiste sturen op zitten), in tegenstelling tot die zeer oprechte zithouding op de NL-fietsen. Ik heb laatst ergens gelezen,dat dit iets te maken heeft met de geografische gegevens ( Dld is hier en daar toch wat heuveliger dan Nederland )

Er zitten trouwens ook een hele aantal tsjechische frames tussen en de jaartallen kloppen volgens mij grootdeels helemaal niet.

Een aantal van die frames zou trouwens wel voor de verzamelaar degelijk interessant zijn, maar die zijn nu voor geen fatsoenlijke prijs meer te krijgen, omdat je die hele 'eraan gesleutelde rommel' mee moet kopen. Dus zijn ze voor de verzamelaar "verloren" en gaan hoogstwaarschijnlijk na de schroothoop nadat ene of andere trendy figuur er nog een paar jaren op rond is gereden.

Of zie ik dit nu te negatief?

:) Richard
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Plaats reactie