naven racefiets

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: naven racefiets

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 11 jan 2023, 23.43
Die van FB (zoals m-gineering aangeeft) zou ook kunnen. Mogelijk waren die met volle assen, voor vleugelmoeren.
Begon Tullio niet eerst met uitvalassen voor FB naven? Zitten in ieder geval in mijn Cambio Corsa
/Marten
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: naven racefiets

Bericht door velofilie »

De eerste series van Campagnolo uitvalnaven zijn inderdaad uitbesteed aan Fratelli Brivio.
Ik heb onlangs een hoop van Tullio's patenten online gezet.
https://fietssite.jouwweb.nl/33

Groet, Wiel
wimhermans
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09.15

Re: naven racefiets

Bericht door wimhermans »

zijn inderdaad eigenlijk een oudere generatie naven. Je zou kunnen overwegen om complete set jaren 60 wielen te kopen. Met Campagnolo hoge flens naven. Die waren er toen al. Bovendien ben je dan wsc net zo duur uit als nog een losse naaf kopen, 2 velgen, spaken en laten spaken,
pfcvos
Berichten: 399
Lid geworden op: 2 okt 2012, 21.48

Re: naven racefiets

Bericht door pfcvos »

Inderdaad zeker geen verkeerde optie.
Hoop toch een keer op een FB of de Campagnolo met de alu flenzen.
Persoonlijk vind ik die meer sophisticated. Velgen heb ik.
En inspaken lukt me wel.
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: naven racefiets

Bericht door Cyclissimo »

Prachtige fiets zeg. Daar mag je wel een keer wat meer details van posten ;)
Die Gran Sport naven kom je nog weleens tegen als je marktplaats een beetje goed in de gaten houdt (toevallig een week of wat geleden nog zo'n achterwiel gekocht..) Je moet wel even in de gaten houden dat je twee varianten hebt. Een met platte flenzen aan de buitenkant (die van FB) en de latere 'echte campagnolo' met bolle flenzen. Gezien het jaren 60 is heb je waarschijnlijk die met de bolle flenzen nodig.
Plaats reactie