Gazelle 1928

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

Maarten Waarlé schreef:Ik heb overigens nog een Gazelle model achterspatbord liggen. Opsturen lijkt me ondoenlijk door het formaat maar mocht je eens in de buurt zijn.
Hallo Maarten, goed om tenminste te weten, dat ergens in NL een passend achterspatbord ligt (in welke buurt zit je trouwens?) :-)

Ik kom alleen niet vaak meer naar Nederland...

Groeten, Richard
Laatst gewijzigd door tredmolen op 20 nov 2017, 23.09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

tredmolen schreef:
Maarten Waarlé schreef:Ik heb overigens nog een Gazelle model achterspatbord liggen. Opsturen lijkt me ondoenlijk door het formaat maar mocht je eens in de buurt zijn.
Hallo Maarten, goed om tenminste te weten, dat ergens in NL een passend achterspatbord ligt (in welke buurt zit je trouwens?)
Hoi Maarten, ik nog eens :-)

ik ga het nog even iets langer over die zadel van jouw damesfiets hebben: ik heb - zoals ik al schreef - namelijk het volgende exemplaar liggen en ben van plan om het te verkopen.

Volgens mij wel perfect voor die fiets van jou, toch? Technisch 100% goede staat, leder zie je zelf...
Voordat ik het in de rubriek "Aangeboden" ga plaatsen exclusief aan jou gevraagt, of je geinteresseerd bent?
Ingeval van ja, laten wij het hierover alsjeblieft even per eMail hebben: r.harken@gmx.de (kan helaas geen pb versturen).

Groeten, Richard
Bijlagen
DSCI0108.jpg
DSCI0108.jpg (113.2 KiB) 8163 keer bekeken
DSCI0107.jpg
DSCI0107.jpg (133.99 KiB) 8163 keer bekeken
DSCI0106.jpg
DSCI0106.jpg (82.26 KiB) 8163 keer bekeken
DSCI0105.jpg
DSCI0105.jpg (114.68 KiB) 8163 keer bekeken
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door Maarten Waarlé »

Dag Richard,
Heel aardig van je maar in dit geval hoort het zadel van m`n Gazelle damesfiets echt bij de fiets. Sommige fietsen hebben een persoonlijke geschiedenis en zijn als zodanig ook compleet gebleven als in de oorspronkelijke staat.
Aan mijn zadel hangt ook een houten bordje van de spoorwegen met naam en adres van de toenmalige eigenaresse. Met behulp van andere liefhebbers zijn we achter een aantal in`s en out`s van deze vrouw gekomen. Haar man werkte bij een noord Nederlandse spoorwegmaatschappij en was Stations chef in Friesland. Dat soort dingen.

Overigens was ik in Karlsruhe afgelopen dagen met het internationale treffen. Zo achter diverse Duitse fietsen rijdend tijdens de tochten viel het wel op dat een aantal spatborden goede gelijkenis hadden met Gazelle.
Het lijkt me niet onmogelijk iets te vinden in Duitsland.
Ik woon in de buurt van Eindhoven maar ik zal wel in de gaten houden of er iemand richting Berlin gaat. Dan geef ik het bord mee. Ophalen mag ook natuurlijk.
Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

Maarten Waarlé schreef:(...) in dit geval hoort het zadel van m`n Gazelle damesfiets echt bij de fiets (...) Aan mijn zadel hangt ook een houten bordje van de spoorwegen met naam en adres van de toenmalige eigenaresse (...)
Hallo Maarten, dat begrijp ik helemaal! Het is altijd zeer mooi, als er nog iets over de geschiedenis van een fiets te achterhalen valt. In zo'n geval zou ik er zeker ook niks aan veranderen.
Maarten Waarlé schreef:...Zo achter diverse Duitse fietsen rijdend tijdens de tochten viel het wel op dat een aantal spatborden goede gelijkenis hadden met Gazelle...
...dat viel mij dus ook al op. En in vind nog steeds, dat die Stricker borden van mij er behoorlijk op lijken. Het enige maat, dat iets verschild is zo te zien maat "C", verder qua breedte, hoogte enz. alles precies hetzelfde. (Laten wij het even niet over de totale lengte hebben...)

En ik vind het stukje C op die plaatjes van jouw borden eerlijk gezegt iets breder lijken, dan de 2mm die je gemeten had (zie onder) ...zou je misschien nog eens willen kijken? (sorry ;)
Maarten Waarlé schreef:Ik woon in de buurt van Eindhoven maar ik zal wel in de gaten houden of er iemand richting Berlin gaat. Dan geef ik het bord mee. Ophalen mag ook natuurlijk.
Groeten,
Maarten
Ophalen lijkt mij toch onwaarschijnlijk. Als iemand ze mee kan nemen - perfect! Ik kan ze overal in Berlin komen ophalen ...maar vindt je verzenden echt zo ondoenlijk?

Groeten, Richard
gaz_bord_masse.jpg
gaz_bord_masse.jpg (169.75 KiB) 8125 keer bekeken
gaz_bord_maarten.jpg
gaz_bord_maarten.jpg (295.33 KiB) 8125 keer bekeken
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

Hallo, wat gebeurd hier in de laatste tijd?

Toen ik kort geleden "langs kwam", waren mijn plaatjes er nog wel, maar die teksten verdwenen en ik kon geen berichten meer plaatsen;

- nu is het andersom: teksten zijn er weer, maar een hele aantal foto's zijn niet zichtbaar.

Hebben meer mensen dit zoort problemen?!

Groeten, Richard
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Er is een probleem geweest met de software update van het forum. Het is tijdelijk weer online, maar er moet nog aan gewerkt worden.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

ok. bedankt voor de informatie. wachten dus ;)
Hendrik
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 mar 2014, 22.30

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door Hendrik »

Goedendag.

Ik las uw naam, en vroeg me af; bent u bekend met deze foto? :)
Bijlagen
001.JPG
001.JPG (172.19 KiB) 7975 keer bekeken
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

:shock: :shock: :shock: ...stomverbaasd!

Hoe kom je aan deze foto - oftewel: wie ben jij?

Graag via mail: r.harken@gmx.de
Hendrik
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 mar 2014, 22.30

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door Hendrik »

Da's al lang geleden, je was de foto aan het afdrukken op de kunstacademie in Groningen.
Ik kreeg deze proefafdruk van jou, met het verhaal erbij.
Ik had 'm keurig ingelijst en hij staat hier nog te pronken.
Ik ben Erwin Drenth, uit Rottum (Grunn).
Leuk dat je hier ook bent met Oude Fiets!

Groet, Erwin
Plaats reactie