Gazelle 1928

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

Erwin!

Wat grappig dat wij mekaar hier weer "tegenkomen" na 20 jaar!

Ik zat vanochtend lang te gissen, wie er nou in godsnaam een afdruk van deze opname zou hebben - en heb daadwerkelijk al aan jou zitten denken ...alleen de naam Hendrik paste er niet bij :-)

Laten wij via eMail doorgaan, als je zin hebt - hier is het toch maar een beetje Off-Topic...

Groeten uit Berlin, Richard
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1927 is nu Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

:-)

Nadat nu iedereen getuige is geworden van de "verwonderlijke herontmoeting van twee oude studiegenoten", lijkt het mij allezins redelijk om ook het verhaal bij het foto even openbaar te maken:
deze opname heeft mijn opa genomen toen in jaren 30 in Oost-Friesland (D) het dorp Neuwesteel werd opgericht op het gebied van de in jaren 20 ingepolderde Leypolder.
Ik vond het negatief in jaren 90 in een doos bij mijn oma en heb er toen op academie afdrukken van gemaakt - waarvan er nu een op curieuze wijze hier terecht is gekomen...


...En nu: terug na Gazelle :-)

Nog steeds ontbrekt hier een aantal foto's, waardoor het draadje nog maar slecht te volgen valt. Word er nog aan gewerkt - d.w.z. is er kans, dat ze er eens weer verschijnen?
Anders ga ik wel proberen om tenminste die plaatjes in mijn bijdragen nog eens op te zoeken en te herstellen.
Aleen zijn ook in bijdragen van bijvoorbeeld Maarten de foto's niet meer zichtbaar - daar kan ik helaas niks an doen. Wel jammer....

Groeten, Richard
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

@Maarten Waarlé

Beste Maarten, helaas kan ik geen Privéberichten beantwoorden.

Neem alsjeblieft even contact met mij op via r.harken@gmx.de zodat ik op jouw aanbod kan reageren!

Bij voorbaat dank, Richard
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Gazelle 1928

Bericht door Jorisoudefiets »

Dag Richard, leuk verhaal die Gazelle en leuk dat je zo enthousiast bent.
Weet je dat je voor een klein bedrag per jaar lid bent en alle documentatie kunt opzoeken. Erg handig bij een zoektocht naar onderdelen.
Groet, Joris
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle 1928

Bericht door Elibert van Dalen »

tredmolen schreef: 15 aug 2023, 22.32 @Maarten Waarlé

Beste Maarten, helaas kan ik geen Privéberichten beantwoorden.

Neem alsjeblieft even contact met mij op via r.harken@gmx.de zodat ik op jouw aanbod kan reageren!

Bij voorbaat dank, Richard


dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat u geen betalend lid bent van de vereniging? daarom kunt u dan ook geen prive berichten verzenden, en ontvangen.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle 1928

Bericht door Loopt spaak »

Lid worden…. Een verrijking van je leven..
En dat voor een paar tientjes per jaar.. misschien kom je nog meer oude bekenden tegen.😁😁
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gazelle 1928

Bericht door tredmolen »

Jorisoudefiets schreef: 16 aug 2023, 12.58 Weet je dat je voor een klein bedrag per jaar lid bent...
Elibert van Dalen schreef: 17 aug 2023, 12.22 dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat u geen betalend lid bent...
Loopt spaak schreef: 17 aug 2023, 17.41 Lid worden…. Een verrijking van je leven..
Nou, ik merk een duidelijke trend... zal erover nadenken ;)

Ik ben pas na meer dan 20 alten Fahrrädern lid geworden van de Duitse club, dus ik heb nog een paar oude fietsen tijd voor overweging :mrgreen:
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle 1928

Bericht door Loopt spaak »

En bij deze dan ook direct een uitnodiging om mee te fietsen of bij het kampvuur te zitten op 1 oktober in Bussloo.
Dat is wel gratis.👌
Aanmelden kan bij mij.✌️
Plaats reactie