Pagina 1 van 1
de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 11 apr 2017, 10.10
door asterduc
begin jaren 60 was er reeds een samensmelting tussen Gazelle en Batavus en dat liep toen helemaal verkeerd.
Blijkbaar willen ze dat nu nog eens overdoen. Weliswaar op managementgebied een iets andere situatie.
http://nos.nl/artikel/2167642-eigenaar- ... orden.html
Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 11 apr 2017, 18.32
door Durabo88
Blijft er uiteindelijk dus toch maar één grote over en wat kleintjes.

Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 11 apr 2017, 20.12
door berkers41
Over 50 jaar zullen we weten, dat deze schaalvergroting de kwaliteit van de geleverde fietsen (weer)niet ten goede kwam....
Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 11 apr 2017, 20.53
door de rode
berkers41 schreef:Over 50 jaar zullen we weten, dat deze schaalvergroting de kwaliteit van de geleverde fietsen (weer)niet ten goede kwam....
hoe oud ben jij over 50 jaar dan ?

Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 30 apr 2017, 23.31
door Steelframes
Nou die kwaliteit zal dus voor alle merken ruk zijn. Las in het vakblad laatst dat de dealerwaardering voor Gazelle qua kwaliteit als onderling dealer/fabrikant weer eens gezakt zijn.
Staan nu ergens op nr.4, ver achter Giant etc. Jammer....
Wordt de AH onder de fietsfabrikanten, de andere overgebleven merken de buurtsupertjes

Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 1 mei 2017, 20.32
door Fongers1952
Ik heb laatst op vakantie een nieuwe fiets gehuurd met 7 of 8 versnellingen. Ik weet niet eens welk merk, zo weinig indruk maakte deze fiets op mij. De kwaliteit van deze fiets leek mij uitermate slecht. Ik was thuis blij om mijn eigen Gazelle uit 1950 te kunnen gebruiken. Wat reed die weer lekker.
Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 1 mei 2017, 23.18
door wimjansen
Wat het bijzondere is: Gazelle is onderdeel van een groot autoconcern, namelijk Pon. En wat gebeurt er als een olifant en een muisje gaan trouwen?
Natuurlijk, als over een tijdje de fossiele brandstof op is en er geen metaal genoeg blijkt te zijn om accu's voor e-cars te maken, dan zit je als auto-producent geramd. Maar vóór dat dit het geval is ben je als fietser toch maar kwetsbaar. Dat zou echt een probleem kunnen worden en ik hoop dat de mededingingsautoriteit er maar eens goed op gaat zitten zweten. De ENWB is de getuige van de kracht van een lobby die gaat voor hoe meer wielen hoe beter....
Wim
Re: de geschiedenis herhaalt zich
Geplaatst: 2 mei 2017, 16.10
door maartenB
Ha ha, maar die naam veranderen heeft de ENWB toch gedaan.
En die fusie lijkt nu niet meer door te gaan:
https://fd.nl/beurs/1200304/accell-wil- ... oortzetten