Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Plaats reactie
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Bericht door Hubert »

Beste mensen,

Misschien kunnen jullie meedenken met het volgende problem:

Wij hebben 2 oude ijsco-bakfietsen (www.utiesmenke.nl) die ieder zo'n 3 meter lang zijn en 200-300kg wegen. Nu zijn we op zoek naar de beste manier om die fietsen over langer afstanden te vervoeren. En op zo'n manier dan 1 man de fiest kan laden en lossen op een zo snel mogelijke manier.

Momenteel hebben we een aanhanger met lier en oprijplaten. Je kunt daarmee 1 fiets op de aanhanger trekken. Aan de voorkant staat hij tegen het het an de voorkant van de aanhanger. An de achterkant zekeren we hem met een spanband. Het nadeel van dit system is dat laden en lossen vrij lang duurt: minimaal een kwartier. En je kunt maar 1 fiets meenemen.

Een idee dat we ook getest hebben is gebruik van een kleine vrachtauto met hydralische laadklep. Probleem is de laadklep: die is maar zo'n 2 meter breed en 1.60m lang. De fiets past daar niet op. En het is levensgevaarlijk omdat hij los staat (met het grote gewicht van de fietsen).

Weet iemand hiereen slim idee?

Groeten,

Hubert
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Bericht door Bandenplakker »

Dag Hubert,

Ik weet niet of het sneller gaat, maar ik denk aan een vrachtwagen met een hijskraan. Dan moet je bovendien ook een vrachtwagenrijbewijs hebben; misschien zijn er ook BE-max-vrachtwagen(tje)s met hijskraan.

Groeten van

Dirk
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Bericht door Hans van de Stouwe »

Hubert,
voor afstanden tot ongeveer 40km zou ik een hulpmotor achterop monteren. (trapondersteuning is misschien ook een optie) Bromfietsrijbewijs aangekomen op de bestemming kun je direct ijsscheppen.
Voor langere afstanden ga ik er vanuit dat je met oefenen de hulpmotor kan gebruiken om met oprij-voorziening op de aanhanger kan rijden.
Succes ermee
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hendrik
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 mar 2014, 22.30

Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Bericht door Hendrik »

Goedendag Hubert.

Deze Fiat staat al een tijdje op Marktplaats.
Een speciale ombouw, de achterkant kan hydraulisch zakken en je rijdt er zo in.
Nadeel natuurlijk; weer een vehikel erbij met bijbehorende kosten en verplichtingen.
En belastingvrij is 'ie ook niet meer tegenwoordig (al valt die wegenbelasting wel mee als je een KVK nummer hebt)
Bovendien denk ik dat hier ook maar één bakfiets in past (ook maar één Piaggio :D )
Maar het principe lijkt me een juiste oplossing voor uw 'probleem' ;)

Vriendelijke groet, Erwin
Bijlagen
ducatolader2.jpg
ducatolader2.jpg (53.22 KiB) 6357 keer bekeken
ducatolader.jpg
ducatolader.jpg (65.3 KiB) 6357 keer bekeken
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Re: Beste manier om een ijscofiets te vervoeren

Bericht door Hubert »

Inmiddels hebben we een goede oplossing gevonden voor het vervoer van de ijscofietsen in de vorm van een verlaagbare aanhanger van Heimann uit Duitsland.

Zie hier: https://www.deijsmannetjes.nl/over-ons/ ... -aanhanger
Plaats reactie