reflector

Plaats reactie
appie*-*
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 dec 2016, 17.29
Locatie: Grijpskerk westerhornerweg

reflector

Bericht door appie*-* »

oude fietsen werden rondt 1978 reflectors op gezet is het verplicht om die er op te
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Steelframes
Berichten: 176
Lid geworden op: 23 apr 2016, 23.22

Re: reflector

Bericht door Steelframes »

1 november 1979 om helemaal op de dag nauwkeurig af te zijn...... :lol: :lol: :lol: :lol:

sloop ze er toch af, geen gezicht op een klassieke fiets. Maar goed voor 35euro :o boete als de agent streng is.
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: reflector

Bericht door wimjansen »

De verplichting om een rode achterre(tro)flector op de fiets te voeren is destijds, 1979, ingevoerd naar een idee uit 1976 van minister Tjerk Westerterp. Het ding moet er "altijd" op zitten en de reflectiewaarde en afmetingen zijn wettelijk vastgesteld evenals de positie op de fiets. Zonder retroflector is overdag de kans op een bon erg klein, alleen als je een erg lastige dienstklopper tegenkomt. Datzelfde geldt overigens ook voor b.v. de zijreflectie op de banden.
Wat de retroflector betreft hoeft die niet vast aan de fiets verbonden te zijn maar mag je die er ook met een klemmetje op vastzetten, als die maar de juiste positie heeft. Voor de schaarse nachtritten met een van mijn fietsen van vóór 1976 heb ik dus een exemplaar in mijn zadeltasje. Met een klemmetje er aan.
DCR gaat nooit verloren....
appie*-*
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 dec 2016, 17.29
Locatie: Grijpskerk westerhornerweg

Re: reflector

Bericht door appie*-* »

Maar goed voor 35euro :o boete als de agent streng is.[/quote]


35 euro is wel wat veel

dank voor de informatie k haal ze eraf vind ze niet bepaalt het mooste
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Plaats reactie