Voorvork voor Gazelle CM

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Bastijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 jul 2017, 09.24

Voorvork voor Gazelle CM

Bericht door Bastijn »

Hallo!

Ik heb een Gazelle CM AA-Special uit '82 opgebouwd en deze rijdt heerlijk. Wegens voornamelijk esthetische waarde wil ik er een andere voorvork op zetten (er zit nu een prima standaard Reynolds 531 op). Ik zoek een chrome (of zwarte) vork met rechte poten (straight leg). Gazelle heeft hier een aantal van gemaakt en op sommige CM's gezet (in de jaren "80). Weet iemand waar deze te vinden zijn of heeft iemand uberhaupt meer info hierover?

Ik zat te kijken naar een vervangende voorvork en vond er een op marktplaats (helaas stuurbuis een paar cm te kort). De verkoper beweerde dat het een vervangende (uit de jaren '80/'90) voor klassieke racefietsen is. Merk onbekend maar type Colnago. Deze vorken zouden volgens hem in Belgie zijn gemaakt. Ik kan hier alleen niets over vinden online. Vork heeft prachtige lugs en de "houders" voor het voorwiel zijn niet gelast maar zijn ook lugs gesoldeerd aan de rechte poten.
Wat ik online wel vond was de BLB 1 inch Classic Chrome Voorvork en de Soma Straight Blade Track/Road Fork. Deze lijken erg op de vork van marktplaats, echter heeft die net wat mooiere lugs.

Dus, als iemand meer info heeft over (of zelf een te koop heeft/weet) een Gazelle chrome voorvork straight legs dan hoor ik graag meer! Daarnaast ben ik benieuw naar een eventuele vervangende voorvork mocht een Gazelle niet te koop zijn.

Groeten,
Bastijn
Plaats reactie