Beveiliging handrem van bakfiets

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Beveiliging handrem van bakfiets

Bericht door Hubert »

Ik heb een oude bakfiets met de handrem onder het zadel. De handrem moet vast blijven staan doordat er een palletje is dat, door een veer in de remhandel, tegen een tandheugel wordt gedrukt.
Nu is bij mij dat palletje (in het midden van de rode cirkel)helemal afgesleten. Weet iemand of je die palletjes ergens kunt kopen?

Alvast bedankt,

Hubert
Bijlagen
IMG_0479.JPG
IMG_0479.JPG (279.33 KiB) 4533 keer bekeken
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Beveiliging handrem van bakfiets

Bericht door Maarten Waarlé »

Hubert,
Ik zou denken dat dat soort onderdelen niet meer te krijgen zijn.
Al zal je zien dat er iemand komt met de melding dat hij nog tien stuks in een doosje heeft zitten.
Ik zou de punt van het palletje wat scherper vijlen zodat het weer aangrijpt in de vertanding . Ik schat in dat je daar nog wel genoeg lengte voor hebt. Anders even een stuk staal bij een doe-het-zelf-zaak kopen en zo`n palletje zelf uitzagen en boren.
Groeten,
Maarten
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Beveiliging handrem van bakfiets

Bericht door m-gineering »

Maarten Waarlé schreef: Anders even een stuk staal bij een doe-het-zelf-zaak kopen en zo`n palletje zelf uitzagen en boren.
Klinkt mij als heel veel werk in de oren ;) De bestaande pal oplassen en weer in model vijlen is een andere optie
/Marten
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Beveiliging handrem van bakfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Of gewoon namaken uit een stuk staal. Vaak ontkom je er niet aan om dit soort onderdelen na te moeten maken. Als het geen hele ingewikkelde onderdelen betreft, kun je met een haakse slijper, vijlen etc, een heel eind komen.
Plaats reactie