Gratis vooroorlogse omafiets en transportfiets in onderdelen
Gratis vooroorlogse omafiets en transportfiets in onderdelen
Voor de Friezen onder ons: 10 km boven Leeuwarden is het volgende gratis op te halen voor leden van vereniging De Oude Fiets. (En anders snel lid worden )
--------------------------------------------------------
De omafiets is (goed) berijdbaar en ziet er ook nog knap uit,hij of zij trekt overigens wel naar links als je er op fietst. Dus met losse handen fietsen lukt niet. Nog wel in de lak, maar daar komen wel wat roestvlekken doorheen. Ik weet niet welk merk het is, op de staande framebuis staat een nummer: R 11189. Zegt je dat misschien iets? Verder is de fiets nog erg origineel, alleen het voorwiel is volgens mij eens vernieuwd en het kettingscherm is zeker vernieuwd. Achter zou de originele band er nog wel eens om kunnen liggen en kijk eens naar het achterspatbord. Hij heeft enkel een bandrem en een vrijloop achter.
Ter informatie heb ik enkele foto's gemaakt die je een indruk van de fiets geven.
Dan heb ik ook nog een oude transportfiets, die ik ooit zelf op wilde knappen. Hij ligt daarom in onderdelen, compleet op de wielen na, ik heb er nog wel een losse velg van. De naven zijn er ook nog, maar geen spaken meer. De rest is redelijk compleet en het frame, voorvork en de voordrager zitten in grondverf of zwarte lak (het frame). Ook die wil ik kwijt, evneens gratis af te halen.
----------------------
De man die me bovenstaande schreef wil slechts één iemand aan de deur, die het dan meteen meeneemt. Wie? Stuur me maar een PM of mail, dan stuur ik je de rest van de fotos ook. Het merk van de fiets is nog onbekend.
--------------------------------------------------------
De omafiets is (goed) berijdbaar en ziet er ook nog knap uit,hij of zij trekt overigens wel naar links als je er op fietst. Dus met losse handen fietsen lukt niet. Nog wel in de lak, maar daar komen wel wat roestvlekken doorheen. Ik weet niet welk merk het is, op de staande framebuis staat een nummer: R 11189. Zegt je dat misschien iets? Verder is de fiets nog erg origineel, alleen het voorwiel is volgens mij eens vernieuwd en het kettingscherm is zeker vernieuwd. Achter zou de originele band er nog wel eens om kunnen liggen en kijk eens naar het achterspatbord. Hij heeft enkel een bandrem en een vrijloop achter.
Ter informatie heb ik enkele foto's gemaakt die je een indruk van de fiets geven.
Dan heb ik ook nog een oude transportfiets, die ik ooit zelf op wilde knappen. Hij ligt daarom in onderdelen, compleet op de wielen na, ik heb er nog wel een losse velg van. De naven zijn er ook nog, maar geen spaken meer. De rest is redelijk compleet en het frame, voorvork en de voordrager zitten in grondverf of zwarte lak (het frame). Ook die wil ik kwijt, evneens gratis af te halen.
----------------------
De man die me bovenstaande schreef wil slechts één iemand aan de deur, die het dan meteen meeneemt. Wie? Stuur me maar een PM of mail, dan stuur ik je de rest van de fotos ook. Het merk van de fiets is nog onbekend.
- Bijlagen
-
- Oude foets 001.JPG (115.47 KiB) 6862 keer bekeken
-
- Oude fiets 2 001.JPG (157.95 KiB) 6862 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Gratis vooroorlogse omafiets en transportfiets in onderd
ik heb wel interesse alleen heb ik mail niet
zou u een bericht via messenger kunnen sturen naar mij
abram de jong met het gazelle tandwiel als profieklfoto
zou u een bericht via messenger kunnen sturen naar mij
abram de jong met het gazelle tandwiel als profieklfoto
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
- Elibert van Dalen
ben je lid apie?? is alleen voor leden af te halen. en niet voor de handel ....
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

het is niet voor handel het is voor hobby maar zou je me een bericht kunnen doen via messenger of via mail (abramdejong@solcon.nl)
ik hoop wel een s iets van u te horen
Er is al iemand anders naartoe, maar inderdaad is het alleen voor leden.
groet,
Maarten
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Elibert van Dalen
appie*-* schreef:het is niet voor handel het is voor hobby maar zou je me een bericht kunnen doen via messenger of via mail (abramdejong@solcon.nl)
lees beginpost. het is ook alleen voor leden. voor je hobby/verzameling inderdaad. maar zie nogal wisselende dingen. van je voorbijkomen op fb. dat je alles verkoopt en dan weer niet. denk niet dat het bedoeling is dat je bijvoorbeeld de spullen ophaalt bij de mensen, die wat willen schenken aan leden van de vereniging (voor verzameling). en dat ze het vervolgens 3 maand later alsnog te koop terug zien staan op internet. zou een beetje lullig zijn. hobby/fietsen opknappen oke. maar niet via deze weg schat ik in..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

klopt alles na oorlogs gaat weg en voor oorlogs blijft mooi op zolder staan dat vind ik nu juist mooi. maar als hij alleen voor leden is dan kan ik hem dus niet komen halen. ik vind het wel wat raar want op deze manier verplicht je mensen om lid te worden maar dat is verder aan jullie. ik ben toch niet zo actief meer op deze cyte heb wel serieus interesse
- HJvMontfort
Niemand word verplicht iets te doen
Een fiets word aangeboden aan de club
Dan is het wel logisch dat deze binnen de club zijn plaats vind
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
duidelijker kan niethjwspan schreef:Niemand word verplicht iets te doen

-
Maar als je een echte liefhebber bent/als dit je hobby is, waarom zou je dan niet lid worden van de Vereniging?appie*-* schreef:klopt alles na oorlogs gaat weg en voor oorlogs blijft mooi op zolder staan dat vind ik nu juist mooi. maar als hij alleen voor leden is dan kan ik hem dus niet komen halen. ik vind het wel wat raar want op deze manier verplicht je mensen om lid te worden maar dat is verder aan jullie. ik ben toch niet zo actief meer op deze cyte heb wel serieus interesse
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia