Maxwell-bedrijfsfilm

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Maxwell-bedrijfsfilm

Bericht door maartenB »

Wat een mooie film! Je ziet inderdaad mensen die met veel aandacht in een kleine ruimte een nette fiets in elkaar zetten. Heel ambachtelijk allemaal.

Heeft iemand kunnen zien of ze die frames biezen met een rolletje of met een penseel? Bij mij is het beeld te donker.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Maxwell-bedrijfsfilm

Bericht door fietser »

Is er bekend of ze na de oorlog nog steeds bakfietsen maakten en zo ja hoe lang?
Ze verkochten begin jaren 50 nog steeds bakfietsen, transportfietsen, hulpmotorfietsen en alles wat er verder nog bij hoort. Ik ga ervan uit dat dat allemaal eigen productie was. In de loop van de jaren 50 werd dat teruggebracht naar de gewone fietsen.

Wat dat biezen betreft: lichter maken van de plaatjes lukt niet, er zit door de videocompressie niet meer detail in de beelden. Wat wel te zien is, is dat er met een geleider gewerkt wordt die langs de buis gaat. Zie de drie beelden hieronder. In het 3e beeld gaat de hand van de buis weg en zie je de geleider die op een schaduw parallel aan de buis lijkt.

Groeten,
fietser
max1.jpg
max1.jpg (44.2 KiB) 4218 keer bekeken
max2.jpg
max2.jpg (41.69 KiB) 4218 keer bekeken
max3.jpg
max3.jpg (38.59 KiB) 4218 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Maxwell-bedrijfsfilm

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

fietser schreef:
Is er bekend of ze na de oorlog nog steeds bakfietsen maakten en zo ja hoe lang?
Ze verkochten begin jaren 50 nog steeds bakfietsen, transportfietsen, hulpmotorfietsen en alles wat er verder nog bij hoort. Ik ga ervan uit dat dat allemaal eigen productie was. In de loop van de jaren 50 werd dat teruggebracht naar de gewone fietsen.
Dank je. Dan kan mijn bakfiets, mits het echt een Maxwell is dus ook nog uit de jaren '50 komen.
Plaats reactie