Rainbow R531

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Axelsun
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2018, 10.25

Rainbow R531

Bericht door Axelsun »

Wellicht heeft iemand een idee wie deze racefiets gebouwd heeft. Ik haalde hem uit een vervallen houten schuurtje in de Achterhoek. Met lekke banden en onder het stof en vuil.
Misschien is hij door een enthousiaste fietsenmaker in elkaar gezet. De Reynolds 531 sticker geeft begin jaren '70 aan, maar Reynolds heeft nog niet gereageerd op mijn mail.
De fiets voelt ook licht aan, dus ik vermoed geen nepsticker. Inmiddels zitten er weer 3 remkabelbeugeltjes op de horizontale buis.
Ik hoor het graag. Maat is 60.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Rainbow R531

Bericht door m-gineering »

Geen idee, maar in Aalten zit Rainbow ligfietsen. Nu geloof ik nooit dat die iets met de fiets te maken hebben (fiets te oud, bedrijf te jong) , maar misschien hebben ze wel een antwoord
/Marten
Gebruikersavatar
Axelsun
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2018, 10.25

Re: Rainbow R531

Bericht door Axelsun »

Dank Marten. Ik had dit bedrijf gevraagd of de fiets soms bij hun vandaan kwam, maar dat was niet het geval.

Inmiddels is hij gepoetst, velgen draaien recht en wordt hij gebruikt voor een ritje in de natuur en ik ben er blij mee.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Rainbow R531

Bericht door marco verbaant »

Toch zou een link met deze van oudsher Amsterdamse framebouwer niet ondenkbaar kunnen zijn geweest. Ik noemde hen destijds in een van mijn blogjes. https://haagsehangoren.wordpress.com/20 ... amsterdam/
Plaats reactie