gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Jorisoudefiets »

Een van de vervelendste dingen die soms gebeuren is dat je fiets gestolen wordt.
Deze stond nog klaar om gerestaureerd te worden dus dat is zelfs extra vreemd. Banden verpulverd e.d.
Het betreft een Dames fiets, jaren 50-60, Stokvis Arsenal. Goede lak en nagenoeg roestvrij. Aan de trappers te zien weinig mee gefietst.
Ik had me er nog niet in verdiept dus meer info had ik nog niet opgespoord. Hij(zij) kwam vers van de kringloop en stond buiten aan een paal met een dik kettingslot zodat ik hem met de auto op kon halen. Binnen 1 dag was de fiets gestolen en het kettingslot met een betonschaar...).
Zie foto's.
Mocht iemand haar tegen komen dan hoor ik dat graag. Ik was namelijk al ontzettend dol op deze fiets vanwege de goede staat.

Groet, Joris
Bijlagen
Arsenal achter.jpg
Arsenal achter.jpg (400.32 KiB) 7561 keer bekeken
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Rob Houkes
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Rob Houkes »

Dat is ook mooi kl*te! Weet je zeker dat hij niet door de gemeente is meegenomen? Dat is mij een keertje overkomen. Koste me E26 om 'm weer terug te krijgen maar ik was maar wat blij. Check eerst even de website van de gemeente, als die er is. Waarschijnlijk iets met fiets fout - fiets weg.

Ik hoop dat je 'm weer terug vindt!

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Jorisoudefiets »

Bedankt voor de tip. Wel vreemd dat het slot er nog lag, dat zou de Gemeente toch ook meenemen.
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Rob Houkes
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 mei 2016, 00.09

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Rob Houkes »

Ja, dat is waar, die nemen ze altijd mee, je sleuteltje moet passen... Aangifte doen dan maar, en marktplaats af blijven speuren. Succes in ieder geval!
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Durabo88
Berichten: 2469
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Durabo88 »

Beste Joris,

Hetzelfde heb ik een keer gehad met een Locomotief die ik in slechte staat van het oud ijzer had gered. Niet aan een paal vastgezet, maar op het ringslot. Ik ging ervan uit dat het voor een niet fietsbare fiets voldoende zou zijn, niet dus. Binnen houden of goed vastzetten bleek dus nodig. :x

Inderdaad aangifte doen en Marktplaats in de gaten houden. Even goed is de kans groot dat de fiets straks ergens in het buitenland rondrijdt of voor oud ijzer is verkocht, maar dat blijft speculeren.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
GerFr070
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2020, 15.14

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door GerFr070 »

Het is alweer een tijdje geleden deze topic.
@Jorisoudefiets heeft u inmiddels al een een andere Stokvis Arsenal fiets gevonden of op geknapt?.
Vandaag heb ik een Stokvis Arsenel fiets binnen gekregen.
Denk niet dat het uw gestolen fiets is als ik het vergelijk met de foto van u en deze fiets.
Mocht u interesse hebben dan hoor ik het wel.
Foto 1
Afbeelding
Foto 2
Afbeelding
Foto 3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Jorisoudefiets »

Ontzettend bedankt dat je aan mij denkt en de moeite neemt om foto's door te sturen! Jouw fiets is gelukkig een andere fiets.
Ik heb geen interesse in een andere vergelijkbare fiets. Als is de kwaliteit erg goed, mooie spatborden ook.
Ik ben tegenwoordig meer met Franse fietsen bezig omdat deze zo lekker licht zijn. En zoals bij iedereen staat mijn schuur ook al te vol.
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door rowejon »

Hi,
Vervelend. Heb jij een fiets Stasi waar jij woon? Hier in Zwolle zijn ze een beetje te enthousiast met fietsen verwijderen.
Gr
Jon
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door Jorisoudefiets »

Goede tip!, Ik dacht meteen aan diefstal maar deze optie is er wellicht ook. Ik zal het eens nagaan.
Groeten. Joris
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
GerFr070
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2020, 15.14

Re: gestolen damesfiets Stokvis Arsenal

Bericht door GerFr070 »

Jorisoudefiets schreef: 9 nov 2020, 11.17 Ontzettend bedankt dat je aan mij denkt en de moeite neemt om foto's door te sturen! Jouw fiets is gelukkig een andere fiets.
Ik heb geen interesse in een andere vergelijkbare fiets. Als is de kwaliteit erg goed, mooie spatborden ook.
Ik ben tegenwoordig meer met Franse fietsen bezig omdat deze zo lekker licht zijn. En zoals bij iedereen staat mijn schuur ook al te vol.
Geen dank was een kleine moeite.
Dan heb ik van de week weer een leuk projectje tussen de bedrijven door met deze fiets.
Plaats reactie