van het weekeind weer wat gevonden op de vlooienmarkt. Het kleine dingetje is van Koets voor het crankstel. Maar die andere twee, is dat uberhaupt fietsgereedschap?
Ik kan me voorstellen dat je hier een velg mee kan richten of zo? Of is het alleen voor het bier als de fiets klaar is?
mvrgr. Chiel
fietsgereedschap?
-
Re: fietsgereedschap?
Die twee dingen zijn inderdaad om velgen mee te richten, de ene zijde is voor een westwood velg, de andere voor endrick. Vroeger, toen ik nog als jonge knaap bij een fietsenmaker werkte lagen die dingen in een la, waar ze alleen uit mochten als er geen klanten in de zaak waren
Je kunt er de meest bizarre bochten mee uit wielen krijgen, met behulp van enig gedoseerd geweld. Desnoods met twee man, ieder aan en kant en dan er aan gaan hangen...Niet iets wat je de gemiddelde klant wilde laten zien! Ik heb er dubbelgevouwen wielen mee recht gekregen; niet mooi, maar wel draaiend. De spaken laat je in het wiel, die zorgen ervoor dat de velg enigszins rond blijft
Jaren geleden vond ik er ook één op een rommelmarkt, ik ben sindsdien op zoek naar een tweede. Dus als je ze kwijt wilt moet je me maar een pbtje sturen
Groetjes, Rob

Jaren geleden vond ik er ook één op een rommelmarkt, ik ben sindsdien op zoek naar een tweede. Dus als je ze kwijt wilt moet je me maar een pbtje sturen

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets 

-
Hoi Rob,
Dank je voor deze geweldige anekdotes, die zal ik er nu ook altijd bij vertellen als ik ze aan iemand laat zien.
Het lijkt me handig om er minimaal 2 te hebben, net als bij bandenlichters. Dus ik wil ze niet kwijt. Mocht ik er nog eens een tegenkomen(ik zit altijd te grutten in bakken gereedschap op vlooienmarkten), dan zal ik 'm voor je meenemen.
mvrgr. Chiel
Dank je voor deze geweldige anekdotes, die zal ik er nu ook altijd bij vertellen als ik ze aan iemand laat zien.

Het lijkt me handig om er minimaal 2 te hebben, net als bij bandenlichters. Dus ik wil ze niet kwijt. Mocht ik er nog eens een tegenkomen(ik zit altijd te grutten in bakken gereedschap op vlooienmarkten), dan zal ik 'm voor je meenemen.
mvrgr. Chiel
-
Super, ik hoop dat je er eentje voor me vindt! Met een kun je al heel wat bereiken, maar twee is inderdaad beter.Chiel fietst schreef: ↑19 apr 2018, 10.27 Mocht ik er nog eens een tegenkomen(ik zit altijd te grutten in bakken gereedschap op vlooienmarkten), dan zal ik 'm voor je meenemen.
mvrgr. Chiel
Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets