Ik ben in het bezit van een Empo speciaal en deze wordt mijn dagelijkse fiets voor oa boodschappen en woon/werkverkeer. Maar ik vraag me af of het wel een "echte"Empo is .
Het framenummer staat namelijk niet in de zadellug maar op de bevestigingsstrip van de achterdrager. Ook is de nummering anders.
Het nummer is 13954H
Ikzelf vermoed dat het een PON fiets is gemaakt met overgebleven ondedelen uit de boedel van Empo,maar uit die toch interessante periode is zeer weinig te vinden .
Wie weet er meer ?
En ik zoek nog een passender achterlicht voor het tijdsbeeld.....
Empo of van na het faillisement ?
Empo of van na het faillisement ?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Re: Empo of van na het faillisement ?
Interessante fiets, maar voor het 'tijdsbeeld' zou je toch moeten bepalen hoe oude de fiets is.
Is er iets af te leiden van de remnaaf?
Is er iets af te leiden van de remnaaf?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Empo of van na het faillisement ?
Helaas is er geen letter of jaartal in de Sachs remnaaf te vinden wat me enigzins verbaast.
Het enigste is het frame nummer wat op een voor Empo vreemde plek zit en waarvan de nummering niet overeen komt met de gebruikelijke nummering , en wat Empo transfers zoals de typeaanduiding speciaal, en het balhoofd en achterspatbordembleem ,beide van Empo. Daarom intrigeert deze fiets me ook zo,is het een "Vordense " Empo of een elders gemonteerde, vervaardigd door PON met de restmaterialen overgenomen bij het faillisement. En omdat de fiets te jong is waarschijnlijk ,heb ik deze vraag in dit gedeelte van het forum geplaatst, in de hoop iets meer van deze periode te weten te komen. Ikzelf ben erg gecharmeerd van fietsen uit de 70 er jaren,omdat ik toen als jonge puber bij een fietsenmaker hielp met banden plakken e d, en mee mocht kijken als er ingewikkelder klussen waren. Veel van geleerd. Maar dat terzijde. Wie weet er iets van dit stukje nog jonge geschiedenis.
Het enigste is het frame nummer wat op een voor Empo vreemde plek zit en waarvan de nummering niet overeen komt met de gebruikelijke nummering , en wat Empo transfers zoals de typeaanduiding speciaal, en het balhoofd en achterspatbordembleem ,beide van Empo. Daarom intrigeert deze fiets me ook zo,is het een "Vordense " Empo of een elders gemonteerde, vervaardigd door PON met de restmaterialen overgenomen bij het faillisement. En omdat de fiets te jong is waarschijnlijk ,heb ik deze vraag in dit gedeelte van het forum geplaatst, in de hoop iets meer van deze periode te weten te komen. Ikzelf ben erg gecharmeerd van fietsen uit de 70 er jaren,omdat ik toen als jonge puber bij een fietsenmaker hielp met banden plakken e d, en mee mocht kijken als er ingewikkelder klussen waren. Veel van geleerd. Maar dat terzijde. Wie weet er iets van dit stukje nog jonge geschiedenis.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: Empo of van na het faillisement ?
Hoe zit die reflector aan de drager? Die dingen werden verplicht in '74 oid, dus vaste beugeltjes zijn van na die tijd
/Marten
Re: Empo of van na het faillisement ?
Inmiddels na een grondige poetsbeurt een wat vage Y gevonden in de remhevel,en dat duidt op 1980 wat mijns inziens kan kloppen. Het is dus een Empo van na het faillisement maar wel met een redelijke hoeveelheid onderdelen die nog over zijn gebleven na de boedelverkoop. Een PON/Empo dus. Is dat in ieder geval duidelijk .
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.