Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Nog een stille lezer. Natuurlijk volg ik dit met veel plezier. Ik heb er niets aan toe te voegen behalve dat het weer een schitterend project is dat met veel geduld en vakmanschap wordt uitgevoerd.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Bij lezing van iedere nieuwe bijdrage val ik stil. Wat een vakmanschap, technisch vernuft en doorzettingsvermogen: petje af. Vooruitzien en bewaren van spullen helpt ook als ik je verwijzingen lees naar de spullen die al (heel) lang geleden hebt aangeschaft. Veel succes met het vervolg (het voorwiel?).
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Hallo Maarten,
Zeker blijven doorgaan met je "restauratieverhaal".
Ik vind het heel boeiend en leerrijk. Zo krijg ik ook een beter beeld hoe de constructie bij echt oude fietsen juist in elkaar zit. Wat me ook zeker aanspreekt is hoe creatief jullie zijn om alles op te knappen.
Gr,
Bart
Zeker blijven doorgaan met je "restauratieverhaal".
Ik vind het heel boeiend en leerrijk. Zo krijg ik ook een beter beeld hoe de constructie bij echt oude fietsen juist in elkaar zit. Wat me ook zeker aanspreekt is hoe creatief jullie zijn om alles op te knappen.
Gr,
Bart
Laatst gewijzigd door bartje op 22 jun 2018, 11.55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
- Locatie: kiel-windeweer
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Tikfoutje? Boormaat voor M5 is 4.2mm (=diameter -spoed, dus bv M6x1 -> 5mm, M8x 1.25-> 6,8 etc)
/Marten
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Mooi restauratie verhaal. En de technische bedenksels van vroeger en de oplossingen van nu zijn zeer interessant om te volgen.( stiekeme meelezer )
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Dank voor alle aardige reacties!
En Marten: nee ik heb gewoon 4 mm gebruikt, werkte eerlijk gezegd prima... Ik heb ook een mooie scherpe tap en brons is niet zo hand als staal, misschien helpt dat. Nu heb ik het opgezocht en 4,2 mm is inderdaad voorgeschreven.
En Marten: nee ik heb gewoon 4 mm gebruikt, werkte eerlijk gezegd prima... Ik heb ook een mooie scherpe tap en brons is niet zo hand als staal, misschien helpt dat. Nu heb ik het opgezocht en 4,2 mm is inderdaad voorgeschreven.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Van zoveel moois mag je toch best in stilte van genieten
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Mooie fiets Maarten .
Ook het restauratie verslag erg leuk en leerzaam .
Ik kijk toch regelmatig hier , maar deze bij drage van jou hier was me ontgaan .
Ook het restauratie verslag erg leuk en leerzaam .
Ik kijk toch regelmatig hier , maar deze bij drage van jou hier was me ontgaan .
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Ik realiseer mij dat ik al een tijdje niets heb geschreven. Foto's plaatsen was ook lastig maar nu lukt het me weer.
Ondertussen is het werk gewoon doorgegaan. Onderdeeltjes maken, passen en meten, vloeken, nog een keer maken. Roesten, beetjes zwart spuiten, verf weer wegpoetsen, net zolang tot het de uitstraling heeft die ik vind passen bij de rest van de fiets.
Spaken besteld in Duitsland, banden op maat laten maken bij de rubberfabriek in Zeewolde.
Vandaag voor het eerst een blokje rond het huis gereden, zo'n 500 meter, Best onwennig, dat op en neer trappen, en behoorlijk langzaam. Mijn dagelijkse fiets zasl het niet worden.
Maar mooi is hij wel.
Ik heb nog een paar foto's van het eindresultaat, de fiets gaat als showpiece zondag mee naar de meeting met ALV in Ede.
fijn weekend allemaal,
Maarten
Ondertussen is het werk gewoon doorgegaan. Onderdeeltjes maken, passen en meten, vloeken, nog een keer maken. Roesten, beetjes zwart spuiten, verf weer wegpoetsen, net zolang tot het de uitstraling heeft die ik vind passen bij de rest van de fiets.
Spaken besteld in Duitsland, banden op maat laten maken bij de rubberfabriek in Zeewolde.
Vandaag voor het eerst een blokje rond het huis gereden, zo'n 500 meter, Best onwennig, dat op en neer trappen, en behoorlijk langzaam. Mijn dagelijkse fiets zasl het niet worden.
Maar mooi is hij wel.
Ik heb nog een paar foto's van het eindresultaat, de fiets gaat als showpiece zondag mee naar de meeting met ALV in Ede.
fijn weekend allemaal,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: Facile gekocht in de USA, restauratieverhaal
Wow, ziet er echt goed uit Maarten!
Bijzonder ook met andere verhoudingen dan een hoge bi.
Ben erg benieuwd naar het rijgedrag. Hoop het snel een keer te kunnen proberen .
Misschien zondag ?
Groeten,
Maarten
Bijzonder ook met andere verhoudingen dan een hoge bi.
Ben erg benieuwd naar het rijgedrag. Hoop het snel een keer te kunnen proberen .
Misschien zondag ?
Groeten,
Maarten