Westerwold tocht

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Westerwold tocht

Bericht door theodorus »

Gaat de 2e Westerwold tocht wel door?
Ik krijg geen reactie op mijn mails
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Westerwold tocht

Bericht door maartenB »

onderstaande vind ik op Facebook:
Zondag over 3 dagen: Tweede Westerwolderit 2018. Een rit op historische rijwielen in bijpassende kleding.

De westerwolderit begint ook dit jaar weer rond 11 uur bij het Hotel het Boschhuis nabij het mooie klooster van Ter Apel.

Na een kort praatje door een van de monniken over de geschiedenis van het kloosterleven vertrekken we richting de molen van Ter Haar. Dit is een van de oudste molens van ons land, 1612, en stond oorspronkelijk op de vestingwerken van Bourtange.

Door de mooie bossen van Ter Apel zijn we tegen 1 uur voor de pauze van een uur aangekomen in Wonderwereld, waar veel bijzondere dieren gehuisvest zijn. Uilen, Apen Vogels, en veel meer. Hier kunnen we op het ruime terras iets nuttigen.

Daarna vertrekken we richting Rutenbrock (Duitsland) waar we een stop maken bij een boeren buitenplaats met veel oude gereedschappen en een prachtige tuin. Tussen vijf en halfzes zijn we dan weer terug bij het Boschuis voor een laatste drankje op het terras.

MVRG

Martijn Lagerwerf
Rene Kerkhof
Michael Wrolblik

Deelnamen is gratis. (Versnaperingen onderweg zijn voor eigen rekening.)

Opgeven voor de rit - 0627500718
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie