Nieuwe Cortina's met Spekbanden?

Plaats reactie
FongersFreak
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 mei 2015, 17.26

Nieuwe Cortina's met Spekbanden?

Bericht door FongersFreak »

Deze week op het werk kwamen een paar nieuwe modellen van Cortina binnen. Meteen viel mij op dat de gemonteerde banden een bekend tintje hadden van vroeger.

Cortina laat sinds de 2017 colectie het type Canberra produceren bij CST en voor de 2019 collectie heeft CST datzelfde model gemaakt in de kleur "gumwall," bij ons beter bekend als spekband.

De banden zijn te krijgen in de maat 47-622, dus misschien al interresant voor de transportfietsen, maar nog interressanter is dat CST nu het "recept" heeft voor spekbanden. Wellicht dus een mogelijkheid dat de banden ook in 635 kunnen komen. Ik had het er met een collega over, (ook oudefietsfanaat) om contact op te nemen met CST om te vragen naar de mogelijkheden. Misschien kunnen we er voor zorgen dat er dus toch weer spekbanden op de markt komen.

Ik hoor hier graag jullie mening over.

Groetjes Levi
Bijlagen
20180622_202906-2064x1161.jpg
20180622_202915-2064x1161.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Nieuwe Cortina's met Spekbanden?

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Dit geen spek kleur, dit is de verkleuring die spekbanden soms krijgen als ze heel lang in een droge ruimte hebben gelege. De normale beige banden benaderen nieuwe spekbanden veel beter.
FongersFreak
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 mei 2015, 17.26

Re: Nieuwe Cortina's met Spekbanden?

Bericht door FongersFreak »

Dat klopt helemaal wat je zegt. Maar ik denk dat we het er best over eens kunnen zijn dat we de spekbanden juist bijzonder vinden vanwege de verkleurde oranje uitstraling, sterker nog, de replica's die een paar jaar geleden in de omloop waren werden opzettelijk in een spek-kleur gefabriceerd. Vandaar dat ik een beetje zit te speculeren over deze banden, ik vind ze zelf qua kleur namelijk erg in de buurt komen.
Plaats reactie