Junckers dateren NIEUWE INFO

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Coleine »

Hee Nick,

Die ziet er uit als een frame uit 1953 (ik zie de schaduw van een vaste nok voor de bagagedrager, vanaf 1950), maar niet dat vreemde bevestigingspunt voor de verlichting aan de remhevelnok onder de liggende achtervork.

Wat is het framenummer?

Groetjes, Colin
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Jelle Menno
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 nov 2018, 16.25

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Jelle Menno »

Hierbij nog een frame nummer wat vraagtekens met zich meedraagt. Vorige week gekocht in het dorp Reutum na wat Googelen op dit forum terecht gekomen hier kwam hetzelfde framenummer tegen als welke in mijn fiets staat, echter het is niet dezelfde fiets.
20181127_133439_resized.jpg
Vind ik raar, maar moet er wel bijzeggen dat de werereld van de oude fietsen nieuw voor mij is.
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Coleine »

Hallo!

Hoe weet je zo zeker dat het een andere fiets is? Als het framenummer hetzelfde is (dit framenummer is 100% zeker uit 1955) als het framenummer dat je eerder bent tegen gekomen, gaat het om dezelfde fiets. Tenminste, dat lijkt mij logisch. Ik begrijp uit een ander topic dat het om een transportfiets gaat van Juncker. Heb je foto's van de transportfiets in z'n geheel?

Ik ben reuze benieuwd!

Groetjes, Colin
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Jelle Menno
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 nov 2018, 16.25

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Jelle Menno »

Zeker weten kan ikhet natuurlijk niet, dat zou pas kunnen als ik ze beide naast elkaar kan zetten.
Toen ik de fiets kocht ben ik op internet informatie gaan zoeken over de fiets, immers dit is mijn eerste oude fiets en ik weet er geen bal vanaf. Ik ben toen via dit Forum op het transportfiets gedeelte gekomen. Hier staat de tot in de puntjes opgeknapte Juncker transportfiets van ene Davy op. In zijn post geeft hij aan dat het framenummer van zijn fiets
A74260 is, dit is hetzelfde nummer wat ik op mijn frame ben tegengekomen.
Alleen is mijn fiets absoluut nooit gerestaureerd, dit kan ik met een tot aan 100% zekerheid wel zeggen. Een foto van de hele fiets posten wordt even lastig, die wielen worden op dit moment gericht en gespaakt.
20181130_110901_resized_1.jpg
20181130_110901_resized_1.jpg
20181130_110844_resized_1.jpg
Bijlagen
20181130_110829_resized_1.jpg
Laatst gewijzigd door Jelle Menno op 30 nov 2018, 11.28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1752
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Dit is de andere fiets waar Jelle het over heeft: http://www.transportfiets.net/2007/06/1 ... ent-410747

Die is geheel opnieuw verchroomd en gepoedercoat. Dat is de fiets van Jelle zeker niet, gezien de originele transfers er nog op staan (bij de fiets van Davy dus niet meer). Het lijkt er dus echt op dat deze twee fietsen hetzelfde framenummer dragen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door de rode »

Van Jelle,s fiets hebben we een duidelijke foto van het nummer /van die andere niet , een leesfoutje van een 0 die na beter bekijken toch een 8 is o.i.d is snel gemaakt zeker na het poedercoaten , het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er twee dezelfde framenummers in een fiets van het zelfde merk en uitvoering zijn geslagen laat staan die ook nog beiden na 60 jaar gevonden te hebben .... :o
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door fietser »

Dat is precies wat ik ook dacht: een foutje destijds van Davy. Hieronder een foto van het framenummer van zijn Juncker uit 2007 ná het poedercoaten. Het laatste cijfer zou b.v. een 8 kunnen zijn maar echt duidelijk wordt het niet.

Groeten,
fietser
Bijlagen
juncker1.jpg
Jelle Menno
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 nov 2018, 16.25

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Jelle Menno »

Leuk dat er ook een foto is van zijn framenummer, inderdaad kan zal zo zijn dat na het poedercoaten de 8 of een 6 voor een 0 is aangezien.
Het is in ieder geval naaste familie. Voor mij is het wel opgelost, dank u allen!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door maartenB »

Los van dat ik het heel grappig vind dat 2 fietsen met een vrijwel gelijk framenummer opduiken: Jelle, je hebt een geweldig mooie fiets zeg! Zulke mooie lak en transfers zie je niet vaak op een transporter.
Zuinig op zijn.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Jelle Menno
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 nov 2018, 16.25

Re: Junckers dateren NIEUWE INFO

Bericht door Jelle Menno »

maartenB schreef: 30 nov 2018, 19.58 Los van dat ik het heel grappig vind dat 2 fietsen met een vrijwel gelijk framenummer opduiken: Jelle, je hebt een geweldig mooie fiets zeg! Zulke mooie lak en transfers zie je niet vaak op een transporter.
Zuinig op zijn.
Dank je, ik zal er zeker zuinig op zijn, buiten technisch in orde maken blijft hij zo.
een beetje roest vind ik er wel bij horen.
Plaats reactie