Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
benfietsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012, 14.56

Even voorstellen

Bericht door benfietsen »

Beste collega fietsliefhebbers. Mijn naam is Ben Strijbos en ik ben 58 jaar oud. Naast interesse in klassieke fietsen, fietsen mijn vrouw en ik vaak en graag. Vakanties met de fiets en ook later toen onze kinderen zelf konden fietsen gingen zij met veel plezier mee. Wij kwamen er achter dat er niet zoveel fietsenmakers waren (bij ons in de buurt) die kennis hadden van fietsen met volle bepakking in het buitenland. Je gaat je dan meer in fietstechniek verdiepen en je ziet dat er dan eigenlijk wel veel bestaat, bijvoorbeeld op het gebied van fietsen in de bergen. Denk aan de randonneurfietsen uit Frankrijk van Peugeot met hun ballonbanden. Deze fietsen hadden banden die je ook tegenkwam op tandems. Daarnaast bestonden er in Nederland nauwelijks fietsen met derailleurversnellingen voor kinderen. Natuurlijk hadden landen als Frankrijk en Engeland hier veel meer ervaring mee. Zo is mijn liefhebberij begonnen en mijn bijzondere interesse gaat vooral uit naar Gazelle. Daar heb ik o.a. een vooroorlogse tandem van en een groene Gazelle kruisframefiets. Voor mijn vrouw vond ik een mooi bijpassende damesfiets van dezelfde kleur met het draaischakelsysteem van Gazelle. Nu nog proberen om voor mijn kruisframefiets zo'n zelfde versnellingssysteem te bemachtigen. Hiervoor is het forum natuurlijk handig maar ook het uitbreiden van kennis op gebied van rijwieltechniek is nooit weg.
Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen met deze hobby.
Benfietsen!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door asterduc »

dag Ben en welkom op het forum.

Die handgreepverstellers zijn nu net niet voor damesfietsen gemaakt omdat je dat met gevoel voor techniek moet bedienen.

Voor dames heeft F+S speciaal de Duomatic Automatic ontwikkeld, dan kunnen ze nooit meer fout schakelen :lol:
(sorry Sandra, jaja, er zijn uitzonderingen :D

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie