Deze fiets stond al twee jaar met lege banden in de stalling. Vorige maand zouden daar alle oude fietsen met een verwijderingslabel eromheen na twee maanden verwijderd worden om opgehaald te worden door de ijzerboer ( dezelfde waar ik mijn fongers uit 1940 had gekocht ). Het juiste moment om deze fiets toe te eigenen. Mag dat wel volgens de wet?

Dus...
Slot open slijpen,
De trapas de goede kant opdraaien en de trekbouten weer compleet maken en vast zetten. ( dat zal de reden zijn waardoor de linkerkrank in het frame liep waardoor de fiets in onbruik was geraakt )
De spaken spannen en de wielen uitlijnen. ( dat was erg nodig ) ( het achterwiel heeft een Favorit naaf 80 11193 3 , lijkt me niet origineel toch ?
De lagers van het voorwiel en balhoofd schoonamaken en invetten. ( op het balhoofd zat flink wat speling )
Nieuwe oude chrome voorlamp erop.
nieuwe spatbordstangen en nieuwe lakdoek. ( de originele was voor de helft van duct tape)
Nieuw kabeltje naar het koetslampje achter door het frame.
nog wat andere dingen invetten en in de poestolie zetten.
Nieuwe banden erop zonder reflectie strepen.
Ketting schoonmaken.
Verder er bewust voor gekozen om de reflectiecirkels in het wiel te laten zitten en zelfs even schoon te maken. deze werden toch in 1980 verplicht gesteld als ik het goed heb?
Al met al erg tevreden over het resultaat!