xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Voor alle off-topic zaken.
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Fietsen spuiten voor beginners

Bericht door brAllez Cycles »

mooi joh, gewoon plat proat'n op youtube, muss'n ze meer doen in mien beleving, streektoal is eig'n toal toch... :mrgreen:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Fietsen spuiten voor beginners

Bericht door asterduc »

asterduc schreef: er bestaat ook zoiets als koud soldeer. Eigenlijk een vermetaliseerde plamuur.
Op de automechanika in duitsland zag ik een demonstratie van Loctite. Het produkt was nog nieuw en noemde 'koudsoldeer', maar ik vind het nog niet op de Loctite website. Het 2-komponentenproduct zat in spuitkoker en werd dmv een gewone kokerspuit en een speciale spuitteut naar buiten gebracht. Die teut moet telkens vervangen worden. Eens het product op het metaal is aangebracht heb je 45 minuten tijd om in vorm te trekken (bij verwarming gaat het hardingsprocess sneller). Daarna is het keihard en ziet eruit als blank metaal. Het moet dan ook verder als metaal bewerkt worden.
ik kwam net de fotos tegen die ik destijds heb gemaakt.
tin soldeer vervanger.JPG
tin soldeer vervanger.JPG (167.95 KiB) 5351 keer bekeken
tin soldeer vervanger menger.JPG
tin soldeer vervanger menger.JPG (181.68 KiB) 5351 keer bekeken
Het produkt draagt de naam 'tin soldeer vervanger' en is een produkt van Henkel. Met de eerder genoemde benaming zat ik er volledig naast :oops: , waarvoor excuses.
Op de Benelux site vind ik er nog niets van terug, wel op de duitse en de .com sites.

http://www.henkel.de/presse/presse-info ... loeten.htm

http://www.henkel.com/news-2012-2012091 ... dering.htm
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1581
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Tin soldeer vervanger

Bericht door Fotomaan »

Hoi Ed,

Die tin soldeer vervanger zou nog wel eens heel handig kunnen zijn.
Nou moeten we nog weten wat zo'n spuit kost en als het te betalen is ga ik het ook een keer proberen.
Het grootste voordeel lijkt me dat je zaken niet warm hoeft te stoken waardoor bestaande lak niet verder aangetast raakt.

Ik bedenk ineens dat er misschien ook wel cups van trapassen en lagerdelen van balhoofden die niet meer helemaal goed klem in het frame zitten mee vastgezet kunnen worden.
Maar dan krijg je ze er misschien nooit meer uit en dat is ook niet de bedoeling. Dan toch maar liever aluminiumfolie.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Tin soldeer vervanger

Bericht door asterduc »

Fotomaan schreef:Hoi Ed,

Die tin soldeer vervanger zou nog wel eens heel handig kunnen zijn.
Nou moeten we nog weten wat zo'n spuit kost en als het te betalen is ga ik het ook een keer proberen.
volgens de duitse site gaat één patroon 35 euro kosten en 5 euro voor de mengteut (voor éénmalig gebruik).

Niet echt een goedkope oplossing, temeer omdat het patroon te groot is voor de meeste van ons. Daarnaast kost het je nog elke keer je een deel aanmakt nog een mengteut ook.

Laat ons hopen dat ze nog een kleine versie uitbrengen (zoals bvb zo'n klassieke exopy dubbelspuit). Of dat gaat gebeuren betwijfel ik echter.
Het product is nml zeer hard en daarom is heel wat druk nodig om uit het patroon te krijgen. Met een patroonspuit lukt dat nog net denk ik.

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie