Late Gazelle fietsen met 5 cijferig framenummer

ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Late Gazelle fietsen met 5 cijferig framenummer

Bericht door ReinvB »

volgens mij echte gazelles hoor. Dat bovenste stukje van de staande achtervork, waar het wat ingspringt bij het oog waar de zadelpenbout doorsteekt, is volgens mij wel heel typisch Gazelle, En zelfs al zou iemand aan t framnummer rommelen, don zou ie m wel een stuk ouder maken, maar ik kan me niet voorstelllen dat voor iemand interessant zou zijn om dat te doen,
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Late Gazelle fietsen met 5 cijferig framenummer

Bericht door ReinvB »

Die achtervorken komen na 1970 ook(helaas) niet meer voor op gazelles. ( iedere gek zijn gebrek, ik val op rechte lamphaken en knap dus af op van die staande achtervorken zoals vanaf de jaren 70 op iedere nederlandse fiets zitten ,van die rechte met zo n plaatje waar de bagagedrager aanmoet, ik weet niet wat de term ervoor is, maar voor mij zijn ze t einde van de fiets als kwaliteitsproduct, dit allemaal terzijde,. En t is wederzijds, die achtervorken knappen ook af op of liever onder mij)
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Late Gazelle fietsen met 5 cijferig framenummer

Bericht door m-gineering »

Jeroen Zuiderwijk schreef: 19 mar 2019, 11.35 Het zou best kunnen dat dat nog met de hand ging. De cijfers staan ook niet perfect in lijn als je goed kijkt. Op zich is een vergissing gauw gemaakt. Kort geleden kwam er ook een Juncker transportfiets tevoorschijn met exact hetzelfde framenummer als een ander exemplaar, wat ook waarschijnlijk een fout is geweest (maar wel erg toevallig dat beide exemplaren bekend zijn).
Ik denk toch dat het wel een gemechaniseerd proces was. Bijvoorbeeld met de nummers op een wiel dat iedere keer een stapje verdraaid wordt, als in een kilometerteller. Als het verdraaien dan maar half goed gaat sta je tussen twee cijfers en heb je geen afdruk
/Marten
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 97
Lid geworden op: 5 aug 2016, 09.10
Locatie: achterhoek

Re: Late Gazelle fietsen met 5 cijferig framenummer

Bericht door Gerrit »

Afbeelding

Afbeelding

Ik was vergeten dat ik nog een Gazelle sloper had staan, met dit framenummer en letter type.
Ook eind vijftiger jaren maar een ander type letters dan mijn beide andere Gazelle's.
Blijkbaar gebruikten ze toch meerdere lettertype's
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Plaats reactie