Leeftijd van de Motobecane ?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door brAllez Cycles »

Goedendag, ik ben in het bezit gekomen van dit fraaie Motobecane fietsje :

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 644&type=1

Omdat ik eigenlijk alleen maar in Peugot's doe heb ik hier weinig verstand van, weet iemand hoe oud het fietsje ongeveer is ?

(Google verteld ook weinig over Motobecane, vandaar mijn vraag hier)
Unionrijwielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 nov 2012, 10.29

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door Unionrijwielen »

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Unionrijwielen op 15 nov 2012, 22.58, 1 keer totaal gewijzigd.
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door brAllez Cycles »

Hahahaaa, fixie's doe ik ook wel hoor, maar ik verbouw niet alles wat me onder handen komt...het hangt van de staat van het geheel af, sommige fietsen zijn te slecht en te goedkoop om te restaureren dus die kunnen mooi zonder versnellingen richting randstad dan... :D

En dat union verhaal ken ik niet, alleen dat Yamaha ergens in de jaren 80 de naam heeft overgenomen, net als helaas Union op dit moment door chinezen gemaakt wordt, is voor een Meppeler zoals ik toch een beetje lokaal hè, Union ;-)
Unionrijwielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 nov 2012, 10.29

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door Unionrijwielen »

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Unionrijwielen op 15 nov 2012, 22.53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door HJvMontfort »

Hee wat leuk, familie van mijn fiets!

http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php ... motobecane
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door brAllez Cycles »

Dat is inderdaad dezelfde alleen heb ik een torpedo 3 gang naaf en alu deksels op de koffertjes en spatborden zonder die hamerdeukjes...als ik het goed begrijp eind jaren 50 dus... :geek:
Laatst gewijzigd door brAllez Cycles op 8 nov 2012, 20.28, 1 keer totaal gewijzigd.
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door brAllez Cycles »

nou zit ik eigenlijk met het volgende, ik had dit dingetje gekocht om het complete stuur met handels etc. en de 3 gang plus shifter te gebruiken voor een porteur die ik aan het bouwen ben, maar hoe langer ik ernaar kijk hoe meer zonde ik het vind om het ding te slopen eigenlijk....alleen zulke handeltjes kan ik nergens kopen...wat te doen.......... :evil:
Unionrijwielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 nov 2012, 10.29

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door Unionrijwielen »

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Unionrijwielen op 15 nov 2012, 22.51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door velophile »

Hallo brAllez,

Slopen is vernietigen; we prediken hier liefde voor de fiets en niet de liefde voor het geld. Maar uiteraard is er altijd wel iemand die voor iets speciaals wil betalen. Dit soort remgreepjes zijn nogal gezocht op E-bay:
http://www.ebay.com/itm/NOS-CLB-long-gu ... 416909edb7

Ook de Lefol hamer-spatborden doen daar aardige prijzen.
http://www.ebay.com/itm/LEFOL-LE-PRATIQ ... 416328234e

Handelen op E-bay vergt trouwens ervaring en reputatie-opbouw. De beginner wordt gewantrouwd en haalt met moeite grotere bedragen binnen; ook niet uit de overspannen Amerikaanse markt.

Groeten, Wiel Van den Broek
brAllez Cycles
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 nov 2012, 12.53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Leeftijd van de Motobecane ?

Bericht door brAllez Cycles »

ondanks dat ik "zeer gevorderd" ebay handelaar ben gaat het mij daar niet om 8-)

ik wilde de spullen zelf gebruiken voor mijn nieuwe project omdat in NL die hendels etc. al helemaal niet te vinden zijn...maar zoals gezegd, na wat knutselwerk vind ik de fiets eigenlijk te mooi om te ontmantelen....

is er iemand die me aan een paar van die hendels kan helpen dan wellicht ??
Plaats reactie