Aanpassingen forum

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Aanpassingen forum

Bericht door Sandra »

Dag allemaal,

We hebben het forum nu helemaal losgekoppeld van de rest van de website. Onze insteek is steeds geweest om de website (www.oudefiets.nl/; draaiend op Joomla! met PHPBB bridge) en het forum (www.oudefiets.nl/forum/ draaiend op PHPBB3) functioneel en qua vormgeving één naadloos geheel te laten zijn maar dat blijkt technisch niet goed mogelijk. Dus dan maar de knoop doorgehakt: de twee systemen, Joomla voor de website en PHPBB voor het forum, draaien nu los van elkaar en daarmee zou in het forum het uploaden van foto's nu geen probleem meer moeten geven.

Foto 1
Foto 1
rvportal_articleImage.jpeg (131.85 KiB) 8296 keer bekeken
Foto 2
Foto 2
webhare-1.jpg (87.18 KiB) 8296 keer bekeken

Deze aanpassingen betekenen overigens ook op de voorpagina van de website nu geen overzicht van de laatste forumberichten te vinden is dus zo'n overzicht hebben we nu toegevoegd bovenin het forumoverzicht.



Groet, Ruud
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Aanpassingen forum

Bericht door de rode »

sorry dat ik het zeg maar het gaat met al het geknoei aan het forum sinds vorig jaar steeds van kwaad tot erger - wat resulteert tot een onoverzichtelijk geheel;laat er eens iemand aan werken die goed kennis van deze zaken heeft / hoe zie je nu de laatste berichten ?
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Aanpassingen forum

Bericht door Sandra »

de rode schreef: 24 apr 2019, 19.10 laat er eens iemand aan werken die goed kennis van deze zaken heeft
Altijd bereid om dit forum over te dragen. Vrijwilligers kunnen zich melden bij Maarten.

-Ruud
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Aanpassingen forum

Bericht door maartenB »

de rode schreef: 24 apr 2019, 19.10 sorry dat ik het zeg maar het gaat met al het geknoei aan het forum sinds vorig jaar steeds van kwaad tot erger - wat resulteert tot een onoverzichtelijk geheel;laat er eens iemand aan werken die goed kennis van deze zaken heeft / hoe zie je nu de laatste berichten ?


Hoi Richard,
Zoals Ruud al aangeeft: fijn dat er mensen zijn die hun best doen voor onze vereniging! En dat al jaren lang.
Je zou ook kunnen volstaan met enkel vragen hoe je de laatste forumberichten kunt zien.
Ik ben heel blij dat het foto's plaatsen nu weer werkt zonder irritante http fouten enzo. Daar zul jij ook blij mee zijn, want dan wordt het forum weer leuk om berichten op te plaatsen.

Om op je vraag terug te komen:
- linksboven zie je altijd 3 streepjes met 'snelle links'. Daar staat al sinds jaar en dag de optie 'actieve onderwerpen' bij.
- maar als je vanuit dit bericht klikt (ook linksboven) 'forumoverzicht' zie je die links ook.

groeten,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Aanpassingen forum

Bericht door de rode »

Maarten bedankt voor je antwoord ;

Het is niet gemeen bedoeld maar ik denk echt dat er ondanks de goede bedoelingen van vrijwilligers er misschien eens[een profesional]dwz iemand die beschikt over de juiste vakkennis van deze zaken ,na moet kijken hoe dit forum icm de site weer tot een aantrekkelijk ,goed werkend en tegelijk overzichtelijk geheel gemaakt kan worden , het is immers vaak de eerste kennismaking met de club dus moet het een visitekaartje zijn.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Aanpassingen forum

Bericht door m-gineering »

de rode schreef: 24 apr 2019, 21.09 Maarten bedankt voor je antwoord ;

Het is niet gemeen bedoeld maar ik denk echt dat er ondanks de goede bedoelingen van vrijwilligers er misschien eens[een profesional]dwz iemand die beschikt over de juiste vakkennis van deze zaken ,na moet kijken hoe dit forum icm de site weer tot een aantrekkelijk ,goed werkend en tegelijk overzichtelijk geheel gemaakt kan worden , het is immers vaak de eerste kennismaking met de club dus moet het een visitekaartje zijn.
Ik geloof dat je de strategie van de vereniging niet helemaal begrijpt. De site is selecterend, verwijzend en consistent. Hij is bedoeld voor liefhebbers van oude fietsen, en die fietsen zijn nu eenmaal technologisch niet van het hoogste plan, en al hun foutjes dragen bij tot hun charme. De site is daar een perfecte afspiegeling van.

Oftewel, ik vind hem goed genoeg, en heb bewondering voor alle getrooste inspanningen om hem draaiend te houden. En vwbt het inhuren van een IT professional: als je voldoende kennis hebt om het proces zo te begeleiden dat het project binnen budget, volgens spec en op tijd geleverd wordt kun je het ook zelf!
/Marten
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Aanpassingen forum

Bericht door de rode »

ieder z,n mening , zelf vond ik het voor de veranderingen die aangebracht zijn veel overzichtelijker en eenvoudiger werken.
Kritiek hoeft niet per definitie aanvallend gezien te worden maar kan ook opbouwend bedoeld zijn.
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Aanpassingen forum

Bericht door theodorus »

Sandra en Ruud. er word naar mij idee te makkelijk over gedacht een website als deze goed en eenvoudig te laten werken.
Ik wil iedereen die er al tijden mee bezig zijn om het naar behoren te laten werken zeer bedanken voor alles wat ze doen voor de club.
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Aanpassingen forum

Bericht door hansvdw »

Goed dat het forum weer functioneert. Wat mij betreft is de structuur helder en heel fijn dat er nu foto’s geplaatst kunnen worden zonder eerst de resolutie aan te moeten passen.

Groet,
Hans
TheodK
Berichten: 407
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Aanpassingen forum

Bericht door TheodK »

Bedankt Sandra en Ruud. Mooi werk!
Ik zal binnenkort de index van de clubbladen ook weer eens bijwerken.

Groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Plaats reactie