mijn fiets

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
opoefiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 nov 2012, 18.22

mijn fiets

Bericht door opoefiets »

hallo,
ik heb een oude opoefiets van mijn oma gekregen.
Maar het achteras is versleten en ik zoek nu een achterwiel voor de gazelle opoefiets 28 inch.
ik hoop dat iemand uit deze club een wiel (28 inch) voor mij heeft of mij kan helpen.
ik woon vlak bij bovenkarspel(NH)
tel:0228-541274
alvast bedankt.

Frida
opoefiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 nov 2012, 18.22

Re: mijn fiets

Bericht door opoefiets »

wilt u snel reageren want ik heb dat wiel hard nodig!
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: mijn fiets

Bericht door HJvMontfort »

Ik heb van alles aan wielen, maar er is nogal veel verschil tussen een 'wiel' en een 'wiel'
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
opoefiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 nov 2012, 18.22

Re: mijn fiets

Bericht door opoefiets »

hjwspan schreef:Ik heb van alles aan wielen, maar er is nogal veel verschil tussen een 'wiel' en een 'wiel'
Kunt U mij vertellen waar ik naar moet kijken of fotograferen om U de juiste info te verstrekken?
Unionrijwielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 nov 2012, 10.29

Re: mijn fiets

Bericht door Unionrijwielen »

xxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Unionrijwielen op 15 nov 2012, 22.49, 1 keer totaal gewijzigd.
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: mijn fiets

Bericht door Durabo88 »

Beste opoefiets,

Wat is er nu aan de hand is de as stuk (zoals u schrijft) of is het wiel stuk? Als alleen de naaf stuk is, dan kan het met een revisie van het binnenwerk al zijn gedaan. Is het wiel krom of zijn de spaken zo dun van de roest, dan wordt het een ander verhaal.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
opoefiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 nov 2012, 18.22

Re: mijn fiets

Bericht door opoefiets »

Durabo88 schreef:Beste opoefiets,

Wat is er nu aan de hand is de as stuk (zoals u schrijft) of is het wiel stuk? Als alleen de naaf stuk is, dan kan het met een revisie van het binnenwerk al zijn gedaan. Is het wiel krom of zijn de spaken zo dun van de roest, dan wordt het een ander verhaal.

Groeten, Y.
beste y het probleem is mijn as die is versleten.
hij trapt door als ik kracht zet en dat is erg storend .
ik ben op zoek naar een nieuw wiel want dat is net zo duur als een as dus heeft u die voor mij? achterwiel=28x1.1/2
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: mijn fiets

Bericht door HJvMontfort »

Nou weet ik niet wat uw ervaring is in het onderhouden van oude fietsen maar het klinkt nogal alsof hij verkeerd afgesteld staat, het doortrappen heeft over het algemeen niks te maken met een as, maar wielen heb ik wel liggen hoor, ik denk de meesten van ons wel
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: mijn fiets

Bericht door Durabo88 »

Beste opoefiets,

Ik zit in de weekenden in de buurt van Amsterdam, dus als u het oude wiel meeneemt kan ik wel even naar het binnenwerk kijken. Misschien is de aandrijving alleen te vet geworden, waardoor hij slipt. Het kost minder dan een compleet wiel. Bovendien is het originele wiel vaak beter dan een modern rotding.

Met vriendelijke groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
opoefiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 nov 2012, 18.22

Re: mijn fiets

Bericht door opoefiets »

Ik heb mijn achterwiel uit elkaar gehaald en toen stond er op het remblok dit : er stond op styria kan je die ook bij de fietsenmaker krijgen?
Plaats reactie