EMPO herenfiets, uit Vorden

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Plaats reactie
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

EMPO herenfiets, uit Vorden

Bericht door fietshobbyist »

Deze foto werd gemaakt in juli 2019, net buiten mijn dorp. Een EMPO met een mooi, verweerd uiterlijk en een Union achterspatbord - niettemin even verweerd. De eigenaar fietst er alleen mee naar zijn landje - hij was coloradokevers aan het vangen. Het gezondheidszadel kreeg hij van een in de buurt wonende gepensioneerde fietsemaker - indertijd met een rijwielzaak in ons buurdorp. Van origine zat er ook zo een zadel op, volgens de eigenaar. Er zit een sticker achterop van ... onze in juli 2019 overleden fietsemaker.

"Ie mag 'm wel hebm", zei hij. Dank u wel voor het aanbod, mijnheer! Maar, nog één erbij ...? Op zijn tijd zou de fiets naar het fietsmuseum in Ommen kunnen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Overigens, Oude Fietsers, worden er nog maar weinig oude fietsen gespot? 'Spot van de maand' is bijna 'Spot van het jaar' geworden ... jammer!
Het is een interessant topic.
download/file.php?mode=view&id=21320&si ... 90ce84a6de
Bijlagen
EMPO herenfiets, bouwjaar 1964.
EMPO herenfiets, bouwjaar 1964.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: EMPO herenfiets, uit Vorden

Bericht door de rode »

EENS :!: leuk stukje helaas zie je op straat bijnaniets ouds meer op fietsgebied hooguit in tuinen als decoratie , iedereen met een mobieltje op zak ; doe je best om deze rubriek weer nieuw leven in te blazen ;)
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: EMPO herenfiets, uit Vorden

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ik spot nog wel eens wat, maar denk er meestal niet aan om ze te plaatsen. Ik zal er eens werk van maken ;)
Plaats reactie